سلامت خانواده

چند نکته روانشناسی در مورد بازی همستر کمبت

به گزارش خبرآنلاین، سجاد رستمی روانشناس سلامت در یادداشتی درباره بازی همستر کامبت گفت: ورود بازی همستر کامبت به بستر پیام رسان تلگرام تب اجتماعی گسترده ای را در بین مردم به ویژه جوانان ایجاد کرده است. این تب به حدی بالاست که بسیاری از افرادی که حتی اعتقادی به استفاده از تلگرام در کشور نداشتند، فعالیت خود را به صورت گسترده آغاز کردند.

مهر نوشت: در ظاهر به نظر می رسد پیام رسان تلگرام با توجه به مشوق هایی که برای دعوت از افراد دیگر به جمع آوری سکه بیشتر در نظر گرفته، به فکر افزایش مخاطب یا اقتدار بیشتر است. یا همچنین شنیده می شود که برخی از ارزهای رمزنگاری شده برای تبلیغات و معرفی خود دست به چنین بازی هایی می زنند.

هر چه هست، صرف نظر از همه محدودیت هایی که برای پیام رسان تلگرام اعمال می شود، مردم ما با شور و هیجان بیشتری دست و پنجه نرم می کنند تا پراکسی های قوی تری و حضور دائمی در این فضا داشته باشند.

در این میان افراد محتاط تر با استفاده از ضرب المثل هایی مانند منکر هرگونه سود در این بازی می شوند [پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می‌شود] این به طرفداران بسیاری از این بازی جمع آوری سکه هشدار می دهد.

من معمولا اطلاعات زیادی برای تایید یا تکذیب این بازی ندارم، اما صرف نظر از همه نظرات، موارد خاصی وجود دارد که با دقت می توان از آسیب احتمالی آن جلوگیری کرد.

لطفا معادله روانشناختی را با ترکیبی (فعالیت کم > جمع آوری سکه > احساس پاداش > ترشح دوپامین در مغز > عادت روانی) در نظر بگیرید و به رابطه بین این گزاره ها فکر کنید.

حال با اذعان به اینکه در این بازی شکست یا حرکت رو به عقب وجود ندارد، به این معنی است که یا سکه می گیرید یا با خرج کردن سکه، سرعت جذب بیشتری در زمان به دست می آورید و تجربه موفقیت آمیز نات کوین، احتمالا این مجموعه سکه به دلار و امید ذهنی که به وجود آمده است.

می توان نتیجه گرفت که معادله فوق با در نظر گرفتن این 2 عامل می تواند منجر به آسیب های روانی جدی شود، اولاً طبق این فرمول، مغز ما به روند رو به جلوی عادت روانی مرتبط با مسائل مالی معتاد می شود. و هر نوع اختلال یا حذف این بازی و یا اینکه ماهیت یا درآمد کاملا جعلی است می تواند باعث ایجاد ناامیدی شخصی و عمومی در جامعه شود که بسته به سابقه روانشناختی فرد یا میزان اکانتی که دارد متفاوت است. فرد در این درآمد باز شده است.

دومین؛ در صورت مساعد بودن شرایط و واقعی شدن جمع‌آوری سکه در مرحله اول، بستر اجتماعی آماده برای حرکت گسترده‌تر به سمت درآمد بیشتر فراهم می‌شود، چرا که معادله ذهنی آنها در مورد زحمت کشیدن و عرق‌ریزی و درآمدزایی تغییر کرده است و در صورت شکست در یک سطح بالاتر از مورد قبلی، آثار منفی آن در خانواده و جامعه ظاهر می شود.

سوم؛ صرف نظر از زمینه های گرایش مردم به این بازی که قطعاً مسائل اقتصادی پایه و اساس محکم آن است، غرق شدن بدون توجه و تمرکز می تواند انگیزه های اجتماعی و فرهنگی مؤثری برای توده ها در درازمدت داشته باشد که قابل توجه است. آخرین نکته
با توجه به ناقص بودن اظهارات متا تحلیلی در مورد این بازی و تا تکمیل اطلاعات رسمی لازم، لازم است به فرمول مذکور با احتیاط لازم از هرگونه دخالت ذهنی و افتتاح حساب مالی حتی در صورت موفقیت در مرحله اولیه توجه شود. مراحل از احتمال باید پرهیز کرد و با نوعی ذهن آگاهی و کنترل هیجانی نسبت به این عادت واکنش آگاهانه داشت.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا