سلامت خانواده

چند راه ساده و آسان برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین، بهترین راه حل برای کاهش وزن در خانه نیاز به صبر، اراده و استقامت همراه با برنامه غذایی مناسب، ورزش و اصلاح سبک زندگی دارد. نکاتی که در ادامه این مقاله ذکر شد برای کسانی که اضافه وزن کمی تا متوسط ​​دارند مفید است و به کاهش وزن سریع آنها کمک می کند.

1) برای صبحانه تخم مرغ بخورید

تخم مرغ کامل فوایدی از جمله کمک به کاهش وزن دارد. مطالعات نشان می دهد که جایگزینی یک صبحانه حاوی غلات با تخم مرغ می تواند به شما کمک کند تا کالری کمتری در 36 ساعت آینده بخورید و همچنین به کاهش وزن و چربی بدن کمک کنید.

۲) قهوه بنوشید

قهوه با کیفیت سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید بی شماری برای سلامتی دارد. مطالعات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه می تواند متابولیسم را 3 تا 11 درصد افزایش دهد و چربی سوزی را 10 تا 29 درصد افزایش دهد. فقط مراقب باشید به قهوه خود شکر یا سایر مواد پرکالری اضافه نکنید که عملا کاهش وزن را غیرممکن می کند!

3) چای سبز بنوشید

چای سبز نیز مانند قهوه فواید بسیاری دارد که یکی از آنها کاهش وزن است. اگرچه چای سبز حاوی مقادیر کمی کافئین است، اما سرشار از آنتی اکسیدان های قوی به نام کاتچین است که اعتقاد بر این است که با کافئین به طور هم افزایی برای افزایش چربی سوزی کار می کنند.

اگرچه یافته ها متفاوت است، بسیاری از مطالعات نشان می دهند که چای سبز (به عنوان یک نوشیدنی یا به عنوان مکمل عصاره چای سبز) می تواند به کاهش وزن کمک کند.

4) رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشته باشید

برای این رژیم کافی است به سراغ منابع کربوهیدرات بروید و در وعده غذایی روزانه خود بگنجانید. چندین مطالعه نشان می دهد که چنین رژیمی می تواند به کاهش وزن 2-3 برابر بیشتر از یک رژیم کم چرب استاندارد کمک کند و در عین حال سلامت شما را نیز بهبود بخشد.

۵) غذاهای تند بخورید

فلفل چیلی حاوی کپسایسین است. ماده ای که دلیل اصلی تند بودن فلفل است، ترکیبی تند است که می تواند متابولیسم بدن را تقویت کرده و کمی اشتهای شما را کاهش دهد.

۶) آهسته تر بجوید

ممکن است مدتی طول بکشد تا مغز شما تشخیص دهد که شما به اندازه کافی غذا خورده اید. برخی مطالعات نشان می دهد که آهسته جویدن می تواند به سوزاندن کالری و افزایش تولید هورمون های مرتبط با کاهش وزن کمک کند.

این روش یکی از اجزای غذا خوردن آگاهانه است که به شما کمک می کند تا سرعت دریافت غذا را کاهش دهید و به هر لقمه توجه کنید.

منبع: Healthline

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا