بهداشت و درمان

چند توصیه پزشکی درباره کفش مناسب پیاده‌روی اربعین

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر علیرضا موسویان با اشاره به اینکه کفش مناسب برای پیاده روی، کفشی است که سبک، نرم، انعطاف پذیر و راحت باشد، خاطرنشان کرد: کفش باید هم اندازه باشد. پاهای شما نه کوچکتر و نه بزرگتر و ساق کفش نباید کوتاه باشد.

وی با اشاره به اینکه کفش های پنجه باریک برای این سفر مناسب نیستند، تصریح کرد: پنجه کفش نباید به پای شما برخورد کند یا انگشتان را در آن فشار دهد و کفی آن باید قوسی متناسب با قوس های طبیعی پا داشته باشد. انعطاف کافی داشته باشد. .

موسویان با بیان اینکه قسمت پایین کفش باید دارای فرورفتگی های مناسب برای سهولت در راه رفتن باشد، اظهار داشت: ارتفاع کف کفش از قسمت پاشنه تا مچ پا باید مناسب باشد (ارتفاع پاشنه آن حدود دو می باشد. تا سه سانتی متر) از ارتفاع زیر انگشت پا. باشد

فلوشیپ تخصصی مچ پا و یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تعریق پاها و ایجاد تاول و یا احتمالاً قارچ در بین پاها باید از کفش هایی استفاده کنید که هوا در آنها گردش کند. انگشتان پا، گفت: جلوی کفش باید انعطاف کافی داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را تا 45 درجه خم کنید.

وی ادامه داد: کفش باید پاشنه نرمی داشته باشد تا فشار زیادی به پشت وارد نشود، علاوه بر این پاشنه بلند کفش یا زیره نازک آن یکی از عوامل مستعد کننده مشکلات عضلانی مفاصل در سفر است. بنابراین بهتر است کفش را مدتی قبل بپوشید تا فرم پاهایتان را بگیرد.

موسویان با بیان اینکه کفش های جدید ممکن است در روزهای اول پوشیدن به پا آسیب بزنند، گفت: استفاده از زیره چرم طبیعی ارزان قیمت در کفش باعث فشار کمتری به کف پا می شود، انتخاب کفش بنددار توصیه نمی شود. زیرا در حین پیاده روی در صورت نیاز به استراحت، باز و بسته شدن مکرر بند ممکن است در مسیر شلوغ و شلوغ و خستگی جسمانی شما را آزار دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی گفت: از طرفی اگر در طول سفر به هر دلیلی بند کفش شما پاره شود، کفش روی پای شما نمی ماند و ممکن است در گرفتن بند سالم دچار مشکل شوید، البته اگر در طول سفر پاهایتان ورم کرد، بهتر است. توصیه می شود از کفش های بنددار استفاده کنید تا در مواقع لزوم بتوانید سایز کفش خود را تنظیم کنید و همچنین در صورت بروز مشکل برای پاها (تاول، سوزش و غیره). .) بتوانید از آن استفاده کنید.

موسویان گفت: بیماران دیابتی که زخم پای دیابتی داشتند در پیاده روی طولانی مدت احتمال عود این عارضه را دارند. علاوه بر این، بیمارانی که اخیراً تحت عمل جراحی مچ پا قرار گرفته اند نیز از شرکت در پیاده روی طولانی مدت منع می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل دیابت، شستن و خشک کردن به موقع پاها و ماساژ پا با روغن های مناسب می تواند در کاهش عوارض طولانی مدت راه رفتن موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا