اخبار سلامت

چرا پرسنل “بیمارستان گاندی” با وجود قصور کارفرما مشمول دریافت “بیمه بیکاری” هستند؟!

مهدی شکوری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، درباره چرایی اعطای مقرری بیمه بیکاری به پرسنل بیمارستان گاندی علیرغم بی توجهی صاحب این بیمارستان در جریان آتش سوزی اخیر این بیمارستان، به مقاله ای اشاره کرد. 29 قانون اساسی تصریح کرد: این اصل یک راهبرد اساسی و کلان است. در حوزه رفاه و تامین اجتماعی و در راستای تحقق عدالت اجتماعی به تصویب رسیده است.

وی افزود: برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، ازکارافتادگی و … حق همه مردم است و بر اساس اصل 29 قانون اساسی همه مردم می توانند از این اصل برخوردار شوند و به همین دلیل دولت موظف به تامین اجتماعی است. منافع امنیتی برای همه افراد جامعه. فراهم کند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در اسناد بالادستی فلسفه بیمه بیکاری نیز ذکر شده است و باید از تلاش دولت ها برای حمایت از افرادی که به صورت غیر ارادی و موقت از شغل خود محروم می شوند حمایت شود. این افراد می توانند درآمد کسب کنند. کسب و زندگی خود را.

شکوری افزود: بر اساس قانون دوم بیکاری که در سال 69 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، بیمه بیکاری به گونه ای تعریف شده است که به افرادی که به طور موقت و غیر ارادی از شغل خود محروم می شوند باید طبق قانون بیمه غرامت پرداخت شود. حمایت از بیکاری باشد.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره 2 ماده 1 قانون بیمه بیکاری، بیمه شدگان در بحران ها و حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، جنگ و … که به یکباره بیکار می شوند باید توسط واحد کار معرفی شوند. به امور اجتماعی وزارت کار. و بیمه بیکاری دریافت کنند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مواد قانونی مذکور و مصوبه مجلس در خصوص قانون بیمه بیکاری گفت: بر اساس این مصوبات، سازمان تامین اجتماعی موظف است به بیمه شدگانی که به هر دلیلی بیکار می شوند، بیمه بیکاری پرداخت کند. در قانون نیامده است که در صورت مقصر بودن کارفرما به افراد بیکار بیمه بیکاری پرداخت نشود!

شکوری گفت: در ساختمان پلاسکو هم همین موضوع مطرح بود و در آن زمان به بیمه شدگانی که بیکار بودند در یک بازه زمانی بیمه بیکاری پرداخت می شد.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: نکته ای که در بحث قصور کارفرما وجود دارد این است که بررسی های لازم انجام می شود و در صورت کوتاهی کارفرما در انجام وظایف با مقصر طبق ضوابط و مقررات برخورد می شود.

شکوری تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که کارفرمایان ماهانه 3 درصد در قالب بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند و سازمان نیز موظف است در بازه های زمانی تعیین شده بیمه بیکاری را به این افراد مقرر پرداخت کند. در مورد قوانین

وی در پاسخ به این سوال که ارائه بیمه بیکاری در چه بازه زمانی و بر چه مبنایی پرداخت می شود، تصریح کرد: این موضوع بستگی به سابقه پرداخت بیمه توسط بیمه شدگان و همچنین مجرد یا متاهل بودن افراد دارد که معمولا بیکاری است. بیمه یکی از 6 تا 24 ماهه است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا