سلامت خانواده

چرا مصرف ویتامین D مهم است؟/ 3 فایده مهم این ویتامین

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات نشان داده است که مصرف به اندازه ویتامین D فواید زیادی برای سلامتی دارد و می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد. از مهم ترین فواید این ویتامین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیشگیری از پوکی استخوان

بدن برای جذب کافی کلسیم به ویتامین D نیاز دارد، بنابراین اگر برای مدت طولانی کمبود ویتامین D داشته باشید، بدن شما نمی تواند سطوح لازم کلسیم را از غذایی که می خورید جذب کند. وقتی این اتفاق می افتد، بدن در واقع شروع به بیرون کشیدن کلسیم از استخوان ها می کند. جایی که 99 درصد کلسیم بدن در آن ذخیره می شود. همین امر منجر به استخوان های ضعیف و شکننده می شود. ادامه این شرایط ممکن است منجر به پوکی استخوان یا پوکی استخوان شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تحقیقات نشان می دهد که این ویتامین می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی مقاوم کند. همچنین، دریافت سطوح کافی ویتامین D می تواند بیماری های ناشی از سیستم ایمنی مانند بیماری التهابی روده (IBD)، دیابت و مولتیپل اسکلروزیس را سرکوب کند.

سلامت مغز را ارتقا دهید

ویتامین D بر سلامت ذهنی و شناختی تأثیر می گذارد. طبق مطالعات، عدم دریافت کافی این ویتامین در دراز مدت می تواند منجر به افزایش خطر افسردگی شود. در واقع یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد در پاییز و زمستان کسل‌تر و افسرده‌تر شوند، دریافت ناکافی این ویتامین است. زیرا نور خورشید نقش بسزایی در تامین ویتامین D دارد و در روزهای کم نور نیمه دوم سال به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیریم. بنابراین برای جبران این کمبود باید سراغ مکمل های ویتامین D رفت.

کمبود ویتامین D همچنین با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل یا سایر انواع رایج اختلالات شناختی مرتبط است.

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا