چرا مردم از دریافت خدمات با کیفیت پرستاری محرومند

احمد نجاتیان گفت: “با وجود رشد اندک در پرستاری ، متأسفانه ما نتوانسته ایم در حوزه کیفی پیشرفت کنیم.” شاید به همین دلیل مردم هنوز شکست خورده اند آنها هستند کیفیت خدمات پرستاری با کیفیت را به طور کامل طعم دهید.
وی گفت: “اگرچه تعداد پرستاران افزایش یافته است ، پیچیدگی و تخصص بیماری ها و توسعه بخش های ویژه منجر به نیاز به خدمات پرستاری بیشتر شده است.”
Nejatian ادامه داد: استاندارد فعلی 2.3 پرستار در هر بستر بیمارستان است ، اما اکنون ما فقط نیمی از این استاندارد را داریم.
وی افزود: دو بخش مهم در زمینه پرستاری وجود دارد. بخش فنی و انسانی و ارتباطی. پرستاران ما در لبه دانش در بخش فنی حرکت می کنند و از فناوری های جدید استفاده می کنند. آنها مهارت های کاری تخصصی بالایی دارند و با دستگاه های پیشرفته فعالیت می کنند. اما پرستاری همان رابطه بین پرستار و بیمار است که به پرستاران کافی برای برقراری این رابطه نیاز دارد. به عنوان مثال ، در یک بخش دولتی ، یک پرستار باید برای هر 5 بیمار برای برقراری ارتباط با بیماران ، صحبت کردن و ارائه کمک های لازم باشد. اما امروز این تعداد به 2 تا 5 بیمار در هر پرستار رسیده است. این شرایط حتی فرصت کافی برای تهیه داروهای به موقع و ثبت اطلاعات بیمار نداشته است.