بارداری

چرا مادران به سزارین بیشتر تمایل دارند؟

به گزارش سلامت جو به نقل از پانا، شیرین نیرومنش فوق تخصص زنان و زایمان گفت: در سال های اخیر با افزایش آگاهی مردم نسبت به اثرات مثبت زایمان طبیعی، میل به آن افزایش یافته و تعداد زایمان های سزارین در بین این افراد افزایش یافته است. مادران تا حدودی کاهش یافته است.»

وی ادامه داد: دلیل اصلی پرهیز مادران از زایمان طبیعی و گرایش به سزارین ترس است، گفت: زایمان طبیعی یکی از شدیدترین دردهایی است که انسان در طول زندگی خود تجربه می کند.

نیرومنش درباره عوارض و خطرات احتمالی جراحی سزارین گفت: امروزه با پیشرفت علم پزشکی خطرات این جراحی تا حد زیادی کنترل شده است اما در هر صورت باید توجه داشت که این جراحی عوارض خود را دارد. مثل هر جراحی دیگری.”

این متخصص زنان و زایمان گفت: احتمال عفونت در سزارین بیشتر از زایمان طبیعی است، همچنین خطر آمبولی نیز از دیگر عوارض احتمالی این عمل است.

کنترل درد زایمان طبیعی با ورزش

وی در خصوص راه های تشویق مادران به زایمان طبیعی گفت: با انجام یکسری ورزش های خاص در دوران بارداری می توان تا حدودی از درد زایمان کاسته و البته این همکاری و تحمل درد در مادرانی بهتر است. مایل به زایمان طبیعی دلیل این تمایل، آگاهی مادران است.

نیرومنش خاطرنشان کرد: بهتر است مادران باردار از حدود پنج ماهگی در کلاس هایی که برای آمادگی برای زایمان طبیعی در نظر گرفته شده است شرکت کنند و در آن کلاس ها درباره فیزیولوژی زایمان صحبت می کنند و آمادگی لازم را برای زایمان به مادران می دهند.

وی ادامه داد: در این کلاس ها تکنیک های تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق و مکرر در هنگام زایمان آموزش داده می شود که مادرانی که در این کلاس ها شرکت کرده و موجه بوده اند، مقاومت بیشتری دارند و همچنین مراکز درمانی باید امکانات لازم را برای مراقبت از مادر و مادر فراهم کنند. استرس خود را کنترل کنند.”

این متخصص زنان و زایمان افزود: مراکز دیگری مانند مراکز طب سوزنی در کشور وجود دارد که با انجام طب سوزنی در پشت مادر به کاهش درد زایمان کمک می کند که با کمک همه این روش ها درد زایمان بسیار کمتر و قابل تحمل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا