سلامت خانواده

چرا در دئودورانت به جای آلومینیوم از منیزیم استفاده می کنند؟

در گذشته برای جلوگیری از بوی بد از سنگ آلومینیوم و مشتقات آن در تولید دئودورانت ها استفاده می شد. اما همانطور که گفتیم آلومینیوم مضرات زیادی برای بدن دارد. پس باید به دنبال جایگزینی مناسب برای آن باشیم. چه ماده ای بهتر از منیزیم که خواص مشابهی دارد و همچنین فواید زیادی برای پوست و بدن دارد.

فصل سرما نزدیک است و مردم برای گرم شدن لباس های گرم یا چند لایه می پوشند. این باعث تعریق و بوی بدن می شود. این بوی بد نتیجه چربی و پروتئینی است که با عرق ایجاد می شود و باعث می شود عرق بدن بوی بدی بدهد. یکی از راه های رفع این بوی بد استفاده از دئودورانت است.

این محصول با ترکیباتی مانند سنگ های آلومینیومی یا منیزیمی به کنترل باکتری های تجزیه کننده عرق بدن کمک می کند و این امر با ایجاد محیط اسیدی در سطح پوست انجام می شود. اما سوال اینجاست دورانتس آلومینیومی بهتر است یا منیزیمی؟

چرا آلومینیوم موجود در دئودورانت ها برای بدن مضر است؟

پوست زیر بغل به دلیل سطح وسیعی که دارد، بدون هیچ گونه محافظی مستقیماً در معرض دئودورانت ها و ضد تعریق ها قرار می گیرد. به همین دلیل در انتخاب دئودورانت ها باید به چند نکته توجه کنید زیرا در صورت عدم انتخاب دئودورانت مناسب ممکن است تا مرز سرطان پوست و غدد لنفاوی پیش بروید.

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب دئودورانت مناسب، توجه به میزان آلومینیوم و الکل موجود در آن است. از آلومینیوم و مشتقات آن در اکثر ضد تعریق ها و اسپری های صابونی استفاده می شود، اما دئودورانت های کرمی یا حاوی آلومینیوم نیستند یا مقدار کمی در آنها استفاده می شود.

یکی از دلایل اصلی خارش و حساسیت پوستی پس از استفاده از دئودورانت ها، درصد بالای آلومینیوم و مشتقات آن است. اسپری ها و لوسیون های صابون از درصد بالایی از این محصول برای جلوگیری از تعریق استفاده می کنند. این موضوع بعد از مدتی باعث ایجاد حساسیت پوستی، خارش و سوزش می شود.

در یک مطالعه بزرگ توسط یک انجمن پوست، 691 بیمار مبتلا به تعریق بیش از حد از اسپری های حاوی آلومینیوم و مشتقات آن برای جلوگیری و کنترل تعریق استفاده کردند. در این آزمایش 70 درصد افراد احساس خارش خفیف تا متوسط ​​و 20 درصد احساس خارش شدید داشتند. همچنین 36 درصد از آنها احساس سوزش در پوست خود داشتند. علت این واکنش ها آلومینیوم موجود در محصول بود. چون در دور بعدی آزمایشات آلومینیوم حذف شد و این موارد نزدیک به صفر بود.

آلومینیوم موجود در دئودورانت ها وقتی در معرض پوست قرار می گیرد باعث تغییراتی در ساختار هورمون استروژن می شود و این تغییرات در سیستم غدد درون ریز می تواند به مرور زمان برای بدن خانم ها مضر باشد.

آیا منیزیم می تواند جایگزین خوبی برای آلومینیوم باشد؟

امروزه در برخی از دئودورانت ها به جای آلومینیوم از منیزیم استفاده می شود. احتمالاً در مورد فواید منیزیم خوراکی برای پوست شنیده اید. منیزیم یک عامل تسکین دهنده است و به گفته متخصصان پوست باعث آبرسانی، ترمیم سدهای پوستی، درمان اگزما و حرکات پوستی می شود. آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش می دهد، از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و آن را مرطوب نگه می دارد. همچنین خشکی، قرمزی و التهاب را ترمیم می کند و به دلیل فرمولاسیون آن برای درمان آکنه بسیار مفید است. منیزیم برای عملکرد بهتر مولکول DNA مفید است. این ماده سیستم دفاعی بدن را بهبود می بخشد و آن را در برابر آکنه و جوش مقاوم می کند. کمبود این ماده باعث ترشح آنتی هیستامین در بدن می شود و این ماده باعث قرمزی و خشکی پوست می شود. در نتیجه با مصرف این ماده اگزمای پوستی کاهش می یابد.

هنگامی که منیزیم را به صورت موضعی استفاده می کنید، می تواند سم زدایی ملایمی داشته باشد و به کنترل بو کمک کند. به همین دلیل امروزه در بسیاری از دئودورانت ها به جای آلومینیوم از این ماده استفاده می شود.

کدام نوع دئودورانت بهتر است؟

پس از تحقیقات فراوان روی صابون و اسپری ضد تعریق، تولیدکنندگان لوازم آرایشی به دنبال محصول جدیدی بودند که هم خاصیت ضد تعریق داشته باشد و هم از حساسیت یا خارش و خشکی پوست جلوگیری کند. در نهایت محصولی که در بازار تولید و به فروش می رسید دئودورانت کرمی بود. این نوع دئودورانت ها یا آلومینیوم ندارند یا به دلیل خواص درمانی به جای آلومینیوم از منیزیم استفاده می کنند. این نوع دئودورانت به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی باعث ایجاد حساسیت در پوست نمی شود و پوست را نرم و روشن می کند. در واقع استفاده از این نوع دئودورانت ها به دلیل خواص درمانی توسط متخصصان پوست توصیه می شود.

حرف پایانی

ضد تعریق های حاوی منیزیم به جلوگیری از بوی بد بدن کمک می کند و با جلوگیری از آلرژی به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. اکثر دئودورانت های کرم حاوی این ماده به دلیل خواص درمانی آن هستند. این نوع دئودورانت ها هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کنند و تاثیر مثبتی در زیبایی پوست شما دارند. بنابراین اگر این روزها به دنبال انتخاب بهتری هستید، توصیه می کنیم از دئودورانت های خامه ای استفاده کنید که حاوی آلومینیوم یا منیزیم نیستند.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا