سلامت خانواده

چرا بیهوشی در برخی از درمان های سرطان کودکان مهم است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از مهم ترین خدمات محک در طول فرآیندهای درمانی کودکان سرطانی، بیهوشی در مواقع ضروری است. برخی از درمان هایی که برای درمان سرطان دوران کودکی انجام می شود اساساً نیاز به بیهوشی دارند یا بهتر است با بیهوشی انجام شوند. از این رو محک برای اینکه فرزندان خود را با بهترین نتیجه درمان کنند، این امکان را برای آنها فراهم کرده است که روند درمان را با بیهوشی (با صلاحدید پزشک معالج و با رضایت والدین) طی کنند.

بیهوشی در کودکان به سه دلیل اصلی انجام می شود. اول از همه اینکه برخی از روش های درمانی به دلیل نحوه اجرا باعث ایجاد ترس و اضطراب در کودکان می شود. روش هایی مانند IT (نمونه برداری از مایع نخاع از ستون فقرات و تزریق همزمان داروی شیمی درمانی)، BMA (نمونه برداری از مایع مغز استخوان از لگن)، رادیوتراپی و دندانپزشکی بخشی از اقداماتی هستند که برای کودکان ترسناک و اضطراب آور هستند. . اگرچه به طور کلی اکثر روش های درمانی برای کودکان ترسناک به نظر می رسند، اما این روش ها به دلیل شیوه خاص اجرای خود ترس بیشتری را در کودک ایجاد می کنند.

یکی دیگر از دلایل بیهوشی روش های درمانی دردناک است. به عنوان مثال، BMA یک روش دردناک است و برای راحتی بیشتر کودکان، آنها را در حین عمل آرام می کنند، اما IT درد بسیار کمتری دارد و ترس و اضطراب دلیل اصلی بیهوشی است.

سومین دلیل بیهوشی را می توان نیاز فوری روش درمانی برای بی حرکت کردن بیمار دانست. در روشی مانند رادیوتراپی، بیمار تحت درمان باید کاملاً ساکن باشد تا پرتودرمانی به درست ترین شکل انجام شود. این سطح از بی حرکتی عموماً برای کودکان امکان پذیر نیست، بنابراین آنها را آرام می کنند تا در طول فرآیند درمان رادیوتراپی بی حرکت بمانند.

یکی از مهمترین امکانات پزشکی مهک که این بیمارستان را از سایر مراکز درمانی در زمینه درمان سرطان کودکان متمایز می کند، بیهوشی است که باعث سهولت درمان کودکان و کاهش اضطراب و درد در روند درمان می شود.

ماهک امیدوار است با روش های نوین درمانی بتواند فرزندانش را به روزهای خوشی برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا