سلامت خانواده

چرا باید بی خوابی را جدی بگیریم؟

بر اساس گزارش آنلاین، محققان دانشگاه ویرجینیا کامنولث در ریچموند آمریکا در مطالعه ای دریافتند که گزارش یک یا چند علامت بی خوابی توسط افراد، خطر ابتلا به بیماری های جدی را تا 16 درصد افزایش می دهد. این موضوع در افراد کمتر از 50 سال شدیدتر است و کسانی که 5 تا 8 علامت داشتند حدود چهار برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر سکته مغزی قرار داشتند.

خبر اوراری در خبری نوشت: محققان در این مطالعه بیش از 31000 داوطلب با میانگین سنی 61 سال را مورد بررسی قرار دادند که هیچ یک از آنها در ابتدای مطالعه سابقه سکته مغزی نداشتند. سپس آنها به طور متوسط ​​9 سال مشاهده شدند.

محققان از شرکت کنندگان پرسیدند که چند وقت یکبار برای به خواب رفتن مشکل دارند، آیا در طول شب از خواب بیدار می شوند و آیا صبح زودتر از خواب بیدار می شوند و سپس برای دوباره خوابیدن مشکل دارند یا خیر. همچنین از آنها پرسیده شد که صبح چقدر احساس خستگی می کنند.

دانشمندان پاسخ ها را با در نظر گرفتن عواملی مانند مصرف الکل، سیگار کشیدن و سطح فعالیت بدنی مقایسه کردند. نتیجه این بود که در طول یک دهه، 2101 مورد سکته مغزی رخ داد. 1300 مورد سکته مغزی مربوط به افراد با یک تا چهار علامت، 436 مورد مربوط به افراد با پنج تا هشت علامت و 365 مورد مربوط به افراد بدون علامت بوده است.

دانشمندان می گویند افرادی که از یک یا چند علامت بی خوابی رنج می برند، نسبت به افرادی که از این مشکلات رنج نمی برند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های جدی از جمله بیماری قلبی و سکته هستند. جالب اینجاست که این پیوند در افراد کمتر از 50 سال قوی تر است.

محققان می گویند افرادی که 5 تا 8 علامت بی خوابی داشتند، 51 درصد بیشتر در معرض سکته مغزی بودند. این خطر برای افرادی که دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و افسردگی داشتند حتی بیشتر بود.

درمان‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند؛ بنابراین تعیین اینکه کدامیک از مشکلات خواب منجر به افزایش خطر می‌شود می‌تواند به تشخیص زودهنگام یا استفاده از درمان‌های رفتاری برای افرادی که مشکل خواب دارند کمک کند و احتمالاً خطر سکته مغزی را در آینده کاهش دهد. زندگی.”

اکنون محققان امیدوارند که در آینده بتوانند با تحقیقات بیشتر متوجه شوند که چه چیزی می تواند در کاهش مشکلات خواب و کاهش خطر سکته موثر باشد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا