بهداشت و درمان

چراغ راهنمای تغذیه کافی نیست؛ تبلیغات کالاهای مضر مصرف را افزایش می‌دهد

دکتر Mehdi Pir -salehi اضافه کرد: “طراحی لامپ تغذیه با سه رنگ سبز ، زرد و قرمز نشانگرهایی ایجاد می کند.

وی گفت: سبز به معنای کم شکر ، نمک و چربی است ، زرد نشان می دهد مقدار متوسط ​​و قرمز نشانگر میزان بالای قند ، نمک یا چربی است. هدف اصلی این طرح کمک به مصرف کنندگان انتخاب گزینه های سالم و کاهش محصولات پرخطر است.

پیر صالحی گفت: “محصولات دارای نشان قرمز به دلیل زیاد قند ، نمک یا چربی ، خطر سلامتی زیادی دارند و مصرف آنها باید کنترل و کاهش یابد.” با این حال ، تبلیغات گسترده و مکرر تقاضا برای این محصولات را افزایش می دهد و بر الگوی تغذیه جمعیت تأثیر می گذارد.

رئیس سازمان غذا و داروی با تأکید بر اهمیت مکانیسم های کنترل و سیاست های بازدارنده ، گفت: “مالیات بر کالاهای آسیب رسان ، محدودیت های تبلیغاتی و نظارت دقیق بر سطح عرضه ، ابزارهای اصلی برای کاهش مصرف این محصولات و پشتیبانی از سلامت عمومی است.” با این حال ، منابع مالیاتی هنوز به طور کامل به بخش بهداشت اختصاص نیافته است.

وی گفت: “این موضوع به عنوان یكی از محورهای اصلی شورای عالی كشور ، بهداشت و امنیت غذایی كشور ، به منظور هماهنگی آژانس ها و اصلاح قوانین ، سازوکارهای اجرایی را برای کنترل تبلیغات کالاهای مضر دنبال می کند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا