سلامت خانواده

چای سبز ماچا خواب و عملکرد اجتماعی سالمندان را بهبود می بخشد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار شماحاوی چای سبز ضد اکسیدان آن ها می تواند فواید سلامتی داشته باشد و حتی از برخی بیماری ها جلوگیری کند.

محققانی که مطالعه فعلی را انجام دادند می‌خواستند ببینند که آیا این طیف از مزایا می‌تواند به مزایای شناختی نیز گسترش یابد.

از آنجایی که موارد زوال عقل همچنان در حال افزایش است، دانشمندان به تحقیق در مورد راه هایی ادامه می دهند که افراد می توانند سلامت شناختی خود را بهبود بخشند.

این مطالعه کاملاً نتایجی را که محققان امیدوار بودند به دست نیاورد، زیرا شرکت کنندگان که ماچا حافظه و سایر عملکردهای شناختی گسترده تر را بهبود نمی بخشد. با این حال، افراد مسن با اختلال شناختی خفیف که ماچا مصرف شده، بهبود در شناخت اجتماعی و خواب را نشان داد.

چای سبز ماچا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C و E، منیزیم و پتاسیم است. ماچا همچنین دارای ترکیبات زیست فعال مانند تیانین و کاتچین است

تیانین این یک اسید آمینه در غذاها و نوشیدنی های مختلف است که می تواند به آرامش ذهن کمک کند. کاتچین می بینم پلی فنل و می تواند التهاب را در بدن سرکوب کرده و از آسیب سلولی جلوگیری کند.

محققانی که مطالعه فعلی را انجام دادند، 99 شرکت کننده را انتخاب کردند و آنها را به مدت 12 ماه دنبال کردند، چگونگی تأثیر ماچا آنها عملکرد شناختی را بررسی کردند. شرکت کنندگان 60 تا 85 سال سن داشتند.

از میان شرکت کنندگان، 64 نفر اختلال شناختی و 35 نفر اختلال شناختی خفیف گزارش کردند. شرکت کنندگان با استفاده از سیستم کامپیوتری به طور تصادفی به گروه هایی تقسیم شدند ماچا یا دارونما تقسیم شدند.

گروه ماچا آنها روزانه 2 گرم چای سبز را از طریق یک کپسول مصرف کردند، در حالی که گروه دارونما یک کپسول حاوی نشاسته ذرت مصرف کردند.

محققان ارزیابی های شناختی را در ابتدا، پایان و 6 ماه پس از مطالعه انجام دادند.

آنها همچنین وضعیت عصب روانشناختی، حافظه، عملکرد اجرایی، توجه، عملکرد اجتماعی و کیفیت خواب شرکت کنندگان را مورد آزمایش قرار دادند.

علاوه بر این، محققان در ابتدا و انتهای مطالعه تصویربرداری عصبی را برای بررسی سطح ماده خاکستری و سفید در مغز شرکت کنندگان انجام دادند.

دانشمندان شرکت کنندگان را به طور منظم در طول 12 ماه تحت نظر داشتند.

در حالی که دانشمندان انتظار داشتند شرکت کنندگان در گروه آزمایشی تا پایان مطالعه بهبود بیشتری در عملکرد شناختی نشان دهند، گروه آزمایش در مقایسه با گروه دارونما بهبود قابل توجهی نشان نداد.

در حالی که گروه ماچا دانشمندان به بهبود خواب و عملکرد اجتماعی در این گروه اشاره کردند. ماچا اشاره کرد

نتایج نشان داد که گروه ماچا آنها به طور قابل توجهی در عملکرد اجتماعی و کیفیت خواب بهبود یافتند، اگرچه سایر عملکردهای شناختی تغییرات قابل توجهی را در مقایسه با گروه دارونما نشان ندادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا