سلامت خانواده

چالش های سلامت در دولت چهاردهم / انتظارات پزشکان و داروسازان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، یدالله سهرابی به انتظارات جامعه پزشکی و دارویی از وزیر بهداشت دولت چهاردهم پرداخت و نکاتی را متذکر شد.

وی در ابتدا تصریح کرد: در گام اول از رئیس جمهور و وزیر بهداشت دولت چهاردهم انتظار مسئولیت و جایگاه راهبردی وزارت بهداشت را داریم که مدتی است به عنوان مثال توسط وزارت بهداشت آسیب دیده است. هیئت مقررات زدایی یا در بحث تریبون ها توسط وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات. ، به موقعیت اصلی و راه آهن استراتژیک و تنظیمات اولیه خود بازگشت. همچنین به اصول 3، 29 و 43 قانون اساسی که بر موضوع سلامت به عنوان یک حق همگانی تاکید دارد، توجه ویژه داشته باشد و قوانین برنامه هفتم توسعه، مصوبات دائمی، قوانین عالی و مرتبط را پیگیری و اجرا کند. قوانین در حوزه سلامت قرار دادن حوزه سلامت در اولویت های دولت و تحقق انتظارات بحق جامعه پزشکی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم.

سهرابی ادامه داد: وزیر بهداشت باید با دولت و نظام برای افزایش سهم سلامت در تولید ناخالص داخلی همکاری کند. حوزه سلامت قسمتی از رکن مهم حاکمیت کشور و یکی از سه مؤلفه مؤثر اجتماعی است. موضوع اصلی خدمت در این حوزه جان انسان است و خدمتگزاران و خدمات رسان این بخش بدون هیچ ادعایی به وظیفه خطیر خود واقف بوده و به صورت مستمر و شبانه روزی خدمت رسانی می کنند. آنان با پشتکار بی نظیر در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه گام برمی دارند و با دانش و مهارت منحصر به فرد خود بذر امید را در جامعه می کارند. شاهد این مدعا رشد درخشان شاخص های بهداشتی و درمانی، آموزشی و پژوهشی کشور است.

عضو داروساز شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: غیر قابل باور و متأسفانه هر ساله اعتبارات حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به صورت غیرواقعی و با کسری بودجه تصویب می شود و این موضوع با اقدامات زیادی از جمله پرداخت پرسنل مواجه است. چالش های جدی است و این موضوع، افراد جامعه را برای دریافت خدمات باکیفیت و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی به چالش می کشد. تاثیرات آن بر احساس امنیت و آرامش روانی حاکم بر فضاهای درمانی کشور که نیازمند راهکارها و توجه عاجل و فوری است. همگرا دولت و مجلس است.

وی افزود: باید به سمتی برویم که دستیاران و پزشکان جوان جامعه پزشکی که بی شک یکی از ارزشمندترین سرمایه های اجتماعی کشور هستند مجبور به مهاجرت کاری یا جغرافیایی نشوند. دستمزد مددکاران کشور باید متناسب با شرایط زندگی آبرومندانه با بیمه باشد و این مستلزم تغییر نگرش است. مسئول تا چهار سال دستیاری به عنوان شغل به جز این سالها می باشد خدمتکاران حوزه سلامت را قبول کنید. قطعا امنیت و آرامش آنها باعث می شود که شاهد خبر ناگوار خودکشی همکاران سلامت نباشیم.

سهرابی بیان کرد: به خوبی می دانیم که آرامش و امنیت برای محیط درمان و یکی از موثرترین عوامل در عملکرد بهینه پرسنل درمان است و در نتیجه شفا و درمان بیماران سریعتر می شود. بیشترین منافع نصیب مردم و هموطنان خواهد شد.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی کشور در راستای حفظ و ارتقای سلامت هموطنان و ارائه خدمات مطلوب در خور شأن مردم کشورمان نظارت و بررسی کارشناسانه می کند. این مسایل. مانند فریزر تعرفه خدمات پزشکی، مالیات سخت جذاب از سوی جامعه پزشکی برخلاف بسیاری از صنف ها و وارونه شدن این موضوع در مطبوعات، مشکلات متعدد تصادفات جاده ای، مشکلات مددکاران، مهاجرت نخبگان و کارگران نظام سلامت، مشکلات کمبود نقدینگی در اجرای طرح. . داروساز و در نتیجه کمبود دارو، فرسودگی ماشین آلات دارویی، توزیع نابرابر پزشکان و در نتیجه کاهش دسترسی به پزشک در برخی مناطق، طوفان پیری جمعیت، وضع مالیات محصولات و خدمات از دست دادن و سلامت، افزایش ضریب ایمنی بیمارستان ها، حمایت از کادر درمانی، تغییر اولویت از تجهیزات محوری به انسان محوری، توزیع عادلانه نیروی انسانی و منابع زیرساختی، تعمیق نظام بیمه ای و استفاده از تمامی ظرفیت های نخبگان سلامت و تقویت تاب آوری بیاورید نظام سلامت و توسعه شبکه تیم پزشکی در مناطق محروم، حمایت از بیماران خاص و … دشوار رفتار همچنین کاهش پرداخت از جیب مردم، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و سامانه ارجاع پزشک خانواده، ایجاد انگیزه برای مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت به ویژه در مناطق کم برخوردار کشور و اجرای طرح به درستی برنامه ریزی کنید داروساز که در زنجیره تامین (تولید، توزیع، داروسازی) باید به تمامی جنبه های آن توجه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا