سلامت خانواده

چاقی خطر ابتلا به عفونت شدید در دیابتی ها را افزایش می دهد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، “رایان هاپکینز، نویسنده مطالعه از دانشگاه اکستر وی در بریتانیا گفت: “این یک یافته مهم است زیرا از هر سه پذیرش در بیمارستان برای افراد دیابتی، یک مورد به دلیل عفونت است و احتمال بستری شدن افراد دیابتی در بیمارستان دو برابر جمعیت عمومی است.” آنها همچنین در معرض خطر بالای پذیرش مجدد قرار دارند.

در مطالعه جدید از داده‌های بانک اطلاعات بریتانیا استفاده شد، پایگاه‌داده‌ای حاوی اطلاعات سلامتی تقریباً 500000 بریتانیایی.

بر اساس داده ها، حدود 64000 نفر به دلیل عفونت باکتریایی (مانند عفونت دستگاه ادراری یا ریه ها) در بیمارستان بستری شدند. حدود 15000 نفر با یک عفونت ویروسی (مانند آنفولانزا) در بیمارستان بستری شده بودند و حدود 408000 نفر هرگز به دلیل عفونت در بیمارستان بستری نشده بودند.

این تیم دریافت که چاقی با خطر بالاتر عفونت شدید مرتبط است. هر 5 امتیاز افزایش در BMI (شاخص توده بدنی)، به عنوان مثال، از BMI 30 (آستانه چاقی) به 35 – خطر ابتلا به عفونت جدی باکتریایی را 30٪ و خطر عفونت ویروسی جدی را تا 32٪ افزایش می دهد.

هاپکینز خاطرنشان کرد: «این ارتباط برای همه افراد، صرف نظر از اینکه دیابت داشتند یا نه، صادق بود. با این حال، از آنجایی که دیابت به طور کلی خطر بیشتری برای عفونت دارد، این یافته ها به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مهم است.

هاپکینز در بیانیه خبری دانشگاه گفت: “عفونت”. می بینم یکی از علل اصلی مرگ و میر و این یک بیماری است، به ویژه در افراد مبتلا به دیابت.”

وی افزود: این مطالعه نشان می دهد که BMI بالاتر دلیل بستری شدن در بیمارستان برای عفونت است. پزشکان می توانند گزینه های کاهش وزن را برای افرادی با BMI بالا که در معرض خطر عفونت های شدید هستند و بستری مجدد در بیمارستان برای عفونت در نظر بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا