سلامت خانواده

پیگیری ابطال پروانه تاسیس داروخانه به غیر داروسازان/ ابطال وراثت داروخانه ها

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید حیدر محمدی در همایش روز داروسازی که توسط سازمان غذا و دارو برگزار شد، با اشاره به آنچه «نظرات شاز وی با خواندن بایدها و نبایدهای رشته پزشکی، اظهار داشت: در حوزه پزشکی بین آنچه گفته می شود و آنچه می توان انجام داد تفاوت زیادی وجود دارد. پیچیده ترین و سخت ترین تجربه مدیریتی من در سازمان غذا و دارو بوده است. از زمان کرونا تا کنون؛ هر دوره شرایط و سختی های خاص خود را دارد.

وی در خصوص حق فنی داروخانه ها افزود: این موضوع یکی از بزرگترین چالش های چند دهه اخیر بوده و حذف آن غیرمنطقی بوده است، علیرغم اینکه کمترین تعداد دریافتی از تخصص های مختلف مربوط به حق فنی داروخانه ها است. . تعرفه خدمات دارویی با رایزنی های انجام شده در بودجه 1403 نهادینه شد و در برنامه پنج ساله هفتم نیز به تصویب رسید و به مصوبه دائمی تبدیل شد.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره ابطال موروثی داروخانه ها گفت: ما مدت ها درگیر این موضوع بودیم و کار جهادی در این زمینه انجام شد و در نهایت هفته گذشته رای ابطال و اصلاح آن داده شد.

محمدی را فشار دهید وی با اشاره به حذف شرط داروساز بودن برای تأسیس داروخانه، گفت: این موضوع نیز از هیئت عمومی دادگاه است و در این زمینه ما نیز همزمان با پیگیری ابطال حکم، درخواست بررسی کردیم. وضعیت ارثی داروخانه ها دادگاه باید اصلاح شود. اما در این بین راه حل کوتاه مدت داشتن بخشنامه و در نظر گرفتن امتیازدهی بود. اما بخشی از این اقدام حذف شد. این موضوع را هم در برنامه پنج ساله هفتم آورده بودیم که در بررسی حذف شد. امیدواریم با پیگیری های مستمر در قوانین جاری گنجانده شود.

وی از ورود چهار محصول دانش بنیان مبتنی بر سلول های بافتی به فهرست دارویی کشور خبر داد و گفت: یک دهه است که در سلول فعالیت می کنیم. درمان ما در حال کار هستیم، اما هنوز یک مورد وجود دارد فارماکوپه انجام نشده بود، البته مواردی به صورت فرعی انجام شد، در مجموع از متخصصین ژن درمانی و سلول های بافتی دعوت شد و در حال حاضر از 14 مورد معرفی شده، چهار مورد تایید و وارد شده است. . فارماکوپه دارویی شده و مجوز آن در کمیسیون مربوطه صادر شد. ایران یکی از کشورهایی است که سلول بافتی را به یک فرآورده دارویی تبدیل کرده و با رعایت مقررات سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت قابل استفاده است.

رئیس سازمان غذا و دارو 41 داشبورد مدیریتی برای دسترسی مدیران سازمان و بخشی برای ذی نفعان در زیرشاخه راه اندازی کرد. TTC وی خبر داد و گفت: آمار دارویی یکی از این 41 داشبورد مدیریتی است.

محمدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سرعت تولید دارو و ورود به لیست داروها و مولکول های جدید افزایش یافته است، گفت: اکثر این داروهای ساخته شده نیز تخصصی هستند به عنوان مثال در حوزه ضد سرطان همه اینها. اقدامات تحت شرایط سخت تحریم انجام می شود. امروز از هشت داروی دانش بنیان جدید رونمایی می شود که نقش بسزایی در تامین نیاز بازار و کاهش نرخ ارز دارند. در حال حاضر بیش از 30 دانشکده داروسازی در کشور فعال است و 33 هزار داروساز متخصص و نمونه به کشور ارائه شده است. 13 هزار دانش آموز نیز مشغول به تحصیل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا