سلامت خانواده

پیش بینی قیمت طلا / وضعیت طلا در فردا و هفته آینده

به گزارش اقتصاد آنلاین، بازارهای جهانی امروز تعطیل بود. در بازارهای داخلی هر گرم طلا به 3 میلیون و 393 هزار تومان رسید و سکه نیز 40 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت طلا در 14 ژوئن

به نظر می رسد بازار طلا و سکه به ثبات رسیده است. قیمت طلا چند هفته ای است که در محدوده فعلی در نوسان است و با توجه به عدم تقاضا و ثبات نرخ ارز و قیمت طلا در روزهای آینده، قیمت ها ثابت خواهد ماند. ماند

چه عواملی بر قیمت طلا تاثیر می گذارد؟

قیمت طلا در بازار ایران تحت تاثیر دو عامل اصلی بازار بین المللی و نرخ ارز است. هر مثقال طلای ذوب شده بر اساس قیمت یک اونس طلا ضرب در قیمت روزانه یک دلار تقسیم بر 9.5742 به دست می آید. بنابراین این دو عامل یعنی انس و دلار از شاخص های اصلی تغییرات قیمت در بازار طلا هستند. البته این رقم برای قیمت طلای 17 عیار است.

عامل سومی در بازار طلا وجود دارد که می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد و آن تقاضا است. هر زمان که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، احتمال افزایش قیمت وجود دارد، همانطور که در بازار سکه مشاهده می شود، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی بیش از 5 میلیون تومان حباب دارد و این یعنی قیمت واقعی. طلای سکه کمتر از قیمت فروش آن است زیرا عرضه نمی تواند تقاضا را پوشش دهد. اما اینجا قیمت طلا ثابت است یعنی اگر بخواهید طلای آب شده بخرید با همان فرمول بالا محاسبه می شود.

روش های پیش بینی قیمت طلا

بر اساس عواملی که ذکر شد، برای پیش بینی قیمت طلا از یک سو باید روند جهانی را در نظر گرفت. رویدادهایی مانند تغییر در نرخ های بهره بانک های مرکزی به ویژه فدرال رزرو آمریکا و رویدادهای سیاسی و اقتصادی جهانی می تواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد.

از سوی دیگر، تغییرات قیمت دلار نیز تاثیر فوری بر بازار سکه و طلا دارد. در هفته های اخیر با افزایش قیمت دلار، سکه نیز به بالای 34 میلیون تومان رسید، اما با حرکت نزولی دلار، قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت.

بنابراین برای پیش بینی قیمت طلا و سکه، روند این دو عامل ضروری خواهد بود.

بهترین زمان برای خرید طلا چه زمانی است؟

زمانی که بازار طلا روند باثباتی را طی می کند، بهترین زمان برای خرید طلا و سکه است، در همین راستا نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: قیمت ها برای یک ماه ثابت است، مردم می توانند معاملات شما را به راحتی انجام دهند.

اما باید توجه داشت که ورود به بازار طلا برای خرید در زمانی که قیمت ها بالاست کار درستی نیست. اگر به روند بازار در یک ماه گذشته نگاه کنیم، در 14 بهمن ماه، قیمت هر گرم طلا به 3 میلیون تومان رسید، اما امروز طلا 130 هزار تومان ارزانتر از آن زمان است.

چگونه طلا بخریم؟

شما چندین انتخاب برای خرید طلا دارید. خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و …، خرید سکه، خرید طلای آب شده یا سرمایه گذاری در صندوق طلا.

برای خرید زیورآلات طلا بهتر است به اصناف دارای مجوز مراجعه کنید و از خرید اینترنتی یا حضوری طلا خودداری کنید.

نکته مهم در خرید طلا توجه به نو یا دست دوم بودن آن است. طلای دست دوم ممکن است به دلیل استفاده مکرر خط و خش داشته باشد، مخصوصاً مصنوعاتی مانند گردنبند یا دستبند دارای خراش روی قفل هستند.

قیمت مصنوعات طلا بر اساس 5 قلم محاسبه می شود; وزن طلا، کارمزد ساخت، درصد سود و قیمت طلا و همچنین مالیات. برای خرید طلا باید بدانید که سود فروشنده ۷ درصد است و قیمت ساخت طلا نیز بر اساس محصولی که خریداری می کنید متفاوت است. در بازار طلا جواهراتی پیدا می کنید که 150 هزار تومان قیمت دارند.

هنگام خرید طلا به این نکته توجه داشته باشید که می توانید برای دستمزد و سود فروشنده چانه بزنید و با هم به توافق برسید.

نکته مهم در خرید طلا مالیات آن است; مالیات طلا فقط 9 درصد است که فقط از دستمزد، حق امتیاز و سود این محصول دریافت می شود، بنابراین خود طلا مشمول مالیات نمی شود.

آیا سرمایه گذاری در طلا بی خطر است؟

خرید طلا همیشه یکی از مطمئن ترین سرمایه گذاری ها در بازار بوده است. اگرچه در یک سال اخیر نوسانات بازار طلا کمی خریداران را نگران کرده است. اما طلا با توجه به اینکه می تواند در اسرع وقت نقد شود، می تواند یک سرمایه گذاری جذاب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا