سلامت خانواده

پیش بینی زمان مرگ با روشی جدید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، این تست چه به عنوان اپی ژنتیک برای ردیابی شناخته شده است: روشی که در آن محیط یا سبک زندگی یک فرد بر نحوه عملکرد ژن های آنها در طول زندگی تأثیر می گذارد.

یک شاخص کلیدی اپی ژنتیک متیلاسیون DNA است، تغییرات مولکولی در بخش‌هایی از DNA که می‌تواند فعالیت یک ژن را بدون تغییر ترکیب اصلی آن تغییر دهد.

تست جدید CheekAge نوعی «ساعت است اپی ژنتیک” نشانگر است متیلاسیون DNA اپی ژنتیکی در سلول ها سواب گرفت از گونه می آید، تحلیل می کند.

به گفته محققان، الگوهای خاصی از متیلاسیون مربوط به امید به زندگی

دکتر ماکسیم شوخایروفاولین نویسنده این تحقیق توضیح داد: «مکان سلام متیلاسیون خاص برای این ارتباط بسیار مهم است و پیوندهای بالقوه بین ژن ها و فرآیندهای خاص و مرگ میر آنها انسان ضبط شده توسط ساعت ما را آشکار می کنند.

یافته های جدید بر اساس داده های یک برنامه دانشگاه ادینبورگ است که سبک زندگی، ژنتیک و سلامت بیش از 1500 اسکاتلندی متولد سال های 1921 تا 1936 را بررسی می کند.

شرکت کنندگان هر سه سال یک بار آزمایش می شوند متیلاسیون DNA با استفاده از سلول های خونی قرار داده شد. بیش از 450000 مکان متیلاسیون به طور جداگانه روی ژنوم آنها آزمایش شد.

نتایج اپی ژنتیک سلول های خونی آنها با نتایج آزمایش CheekAge مقایسه شد.

“نتایج ما نشان می دهد که CheekAge به طور قابل توجهی با مرگ مرتبط است میر “این در مجموعه داده های طولی مرتبط است و از ساعت های نسل اول آموزش داده شده بر روی مجموعه داده های حاوی داده های خونی بهتر عمل می کند.”

به طور خاص، “به ازای هر یک افزایش انحراف معیار در CheekAge”، احتمال مرگ به هر دلیلی 21٪ افزایش می یابد.

حالا، آزمایش کنید اپی ژنتیک مبتنی بر خون استاندارد طلایی است، اما نمونه برداری سواب برای بیماران ساده تر از خون دریافت کنید است

شوخایروف او گفت: “بر اساس این مطالعه جدید، به نظر می رسد که نتایج CheekAge منعکس کننده نتایج آزمایش خون است.” این نشان می دهد که الف سواب گونه های ساده و غیر تهاجمی می توانند جایگزین ارزشمندی برای مطالعه و ردیابی زیست شناسی پیری باشند.”

وی افزود: مطالعات آینده روابط دیگری غیر از مرگ و میر ناشی از همه دلایل می تواند با CheekAge مورد نیاز باشد. اینها می تواند شامل طول عمر سالم و عاری از بیماری و ناتوانی مزمن مرتبط با افزایش سن باشد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا