اخبار سلامت

پیشگیری از پوسیدگی دندان با “کامپوزیت دندانی” ایران ساخت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، محمد موذن; رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان پیشگامان سلامت اکسیر با اشاره به اینکه پوشاندن و صاف کردن شیارها در حفره های دندانی یکی از راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان است، تصریح کرد: اولین نسل از ترکیبات مورد استفاده در شیارها رزین بوده است. مواد و در آخرین فرمولاسیون این از نانوذرات به عنوان مواد استفاده شده است و محصول این شرکت یک کامپوزیت دندانی است که در آن از نانوذرات استفاده شده است. این کامپوزیت همچنین شیار دندان را پر می کند و به دلیل بهره مندی از نانوذرات با آزادسازی فسفات و کلسیم به افزایش استحکام دندان نیز کمک می کند.

به گفته وی شیارهای دندان به ویژه در کودکان یکی از آسیب پذیرترین و مستعدترین پوسیدگی هاست که با پرکردن شیارها می توان از بروز آن جلوگیری کرد. مواد رزینی فقط سطح شیار را می پوشانند، اما این کامپوزیت ها به عمق شیار نیز نفوذ کرده و آن را پر می کنند. در صورت پر نشدن این شیارها، احتمال گیرکردن غذا در این شیارها و پوسیدگی دندان وجود دارد.

موذن خاطرنشان کرد: در حال حاضر خط تولید این کامپوزیت دندانی راه اندازی شده و سالانه تقریباً 10 هزار سرنگ تولید می کنیم و این محصول به بازار داخلی عرضه می شود. درمانگاه های سازمان تامین اجتماعی و مراکز درمانی دانشگاه های علوم پزشکی از مشتریان این محصول دانش بنیان ایرانی هستند. این محصول به تازگی وارد بازار شده و انتظار می رود روند رو به رشدی در فروش داشته باشیم. با توجه به پتانسیل بازار داخلی و بازارهای صادراتی، فرصت های زیادی برای این محصول در بازارهای داخلی و خارجی وجود دارد و کامپوزیت دندانی شرکت دانشبانیان یک سوم نمونه های خارجی قیمت دارد و این در حالی است که از نظر کیفیت قابل رقابت با این محصولات خارجی است. کیفیت تاییدیه های لازم را دریافت کرده ایم و مجوز ساخت محصول را گرفته ایم.

وی درباره برنامه های حمایتی ستاد نانو گفت: ما در سال 1400 در برنامه نانومچ شرکت کردیم و کمک های زیادی از متولیان این رویداد گرفتیم که بخشی از این حمایت ها در قالب آموزش بود به طوری که ما در این برنامه حضور داشتیم. بعد از این اتفاق توانستیم راهی برای تجاری سازی محصول خود پیدا کنیم، از جمله حمایت هایی که صورت گرفت، کمک به راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی با هدف حمایت از صنعتی شدن محصولات نانو و همچنین معرفی گروه های مختلف سرمایه گذار بود. و این حمایت ها از طریق مرکز صنعتی سازی کاربردی نانو فناوری (ICAN) همچنان از این شرکت دانش بنیان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا