اخبار سلامت

پیشنهاد وزیر بهداشت برای تهاتر نفت و کالاهای سلامت با ژاپن

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرخندی امروز یکشنبه 24 مهرماه با حضور در ستاد وزارت بهداشت با تسوکادا تامکی ضمن تبریک انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن به سفیر این کشور، دیدار کرد. وی گفت: روابط اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی ایران با ژاپن قدیمی و قابل توجه است. است

وی با استقبال از پیشنهادات سفیر ژاپن در زمینه انتقال تجربیات و دستاوردهای علمی دو کشور در زمینه اپیدمی کرونا، افزود: از هم افزایی و تبادل اطلاعات در زمینه اپیدمی کرونا استقبال می کنیم و در وقوع یک اپیدمی جدید در جهان، به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات دو کشور می تواند در این زمینه مفید باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران و ژاپن می توانند در زمینه غربالگری بیماری ها نیز همکاری کنند، گفت: سرطان سینه در ایران و سرطان مری در ژاپن شایع است و می توان با تشکیل یک انجمن در زمینه کنترل سرطان تبادل علمی و عملی کرد. کارگروه مشترک به خصوص این دو سرطان.

ظفرکندی با قدردانی از اقدامات جایکا (آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) در بیمارستان های امام حسین (ع) و آرش تهران، از اهدای 50 دستگاه ماموگرافی به ایران قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد اقدامات جایکا در بیمارستان های ایران به نتیجه نهایی برسد.

وزیر بهداشت خواستار گسترش مبادلات کالاهای پزشکی بین دو کشور ایران و ژاپن مانند گذشته شد و بر گسترش همکاری‌های دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

ظفرقندی با اشاره به سفر گذشته خود به ژاپن تصریح کرد: تجهیزات پزشکی ژاپنی در ایران استقبال می شود اما مشکلات مبادلات ارزی و اقتصادی مانع توسعه این همکاری ها می شود که باید برطرف شود.

ظفرکندی به صادرات محصولاتی مانند خشکبار از ایران به ژاپن نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ایران قادر است آزمایشگاهی در این زمینه ایجاد کند تا مجوز صادرات این کالاها از ایران به ژاپن را تسهیل کند.

بهره مندی از تجربیات و دستاوردهای علمی ایران در حوزه سلامت

سفیر ژاپن در ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به سوابق دکتر ظفر قندی در سازمان نظام پزشکی گفت: در دوران اپیدمی کرونا، جناب عالی رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بودید و می توانید با تبادل تجربیات به ژاپن کمک کنید تا دستاوردهای علمی ایران در این زمینه را به اشتراک بگذارد و به نسل های آینده انتقال دهد.

تسوکادا تاماکی با بیان اینکه ژاپن خواستار تسریع صدور مجوز ورود تجهیزات پزشکی به ایران است، تصریح کرد: جایکا در حال حاضر در حال انجام پروژه کمک هزینه ای برای بهبود تجهیزات پزشکی در ایران است و اخیرا یکی از این دستگاه ها در شهرکرد به بهره برداری رسیده است. . تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: ژاپن تجربیات خوبی در زمینه مراقبت و پیشگیری از بیماری ها دارد که می تواند این تجربیات را برای کاهش شیوع و هزینه های درمان از جمله درمان سرطان سینه در اختیار ایران قرار دهد.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به سخنان وزیر بهداشت در خصوص تحریم ها گفت: با وجود تحریم ها، تعدادی از شرکت های ژاپنی آماده توسعه همکاری در حوزه سلامت با ایران هستند. البته یکی از موانع در زمینه همکاری های پزشکی و درمانی، صدور مجوزهای لازم در ایران است و در غیر این صورت می توان تسهیلات بیشتری بین دو کشور رد و بدل کرد.

وی در پایان به توانمندی ایران در زمینه درمان بیماری ها و این که پس از انجام عمل رضایت بخشی بر روی دیسک کمر خود توانایی ورزش را در کشورمان پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: توصیه وزیر بهداشت برای حمل ترخیص روغن و تجهیزات پزشکی باید رعایت شود. انجام خواهد داد

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا