بهداشت و درمان

پیشنهاد سطح‌بندی مراکز درمانی – خبرگزاری سلامت

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از لزوم پرداخت هزینه تفکیک زباله های بیمارستانی و همکاری مراکز درمانی در این زمینه خبر داد و گفت: قطعاً عدم همکاری در این زمینه تخلف محسوب می شود و نظارتی است. ارگان ها از جمله سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه می توانند وارد میدان شوند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، احمد صادقی با بیان اینکه مشکل خاصی در جمع آوری زباله های بیمارستانی وجود ندارد، اظهار داشت: طبق آخرین گزارشی که به دست ما رسیده است، به دلیل هزینه های بالای دفن این زباله ها. و لزوم تفکیک آن با پسماندهای معمولی، برخی بیمارستان ها این تفکیک را انجام نمی دهند و زباله های بیمارستانی گاهی همراه با زباله های معمولی جمع آوری می شوند.

وی با بیان اینکه باید نظارت بیشتری بر دفن زباله های بیمارستانی صورت گیرد، یادآور شد: بیمارستان ها باید موظف به پرداخت هزینه تفکیک زباله های بیمارستانی باشند و از پرداخت آن اجتناب نکنند.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران همچنین بیان کرد: پیشنهاد ما این است که بیمارستان ها تقسیم بندی شوند و بیمارستان ها یا مراکز خیریه با هزینه های کم هزینه درمانی مشمول تخفیف یا معافیت در جمع آوری زباله های بیمارستانی شوند.

به گزارش شهر، صادقی با تاکید بر اینکه هزینه تفکیک زباله های بیمارستانی و همکاری مراکز درمانی در این زمینه ضروری است، خاطرنشان کرد: قطعاً عدم همکاری در این زمینه تخلف محسوب می شود و نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه می توانند در این زمینه ورود کنند، اما آنچه مهم است نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان متولی این معاونت بر تفکیک زباله های بیمارستانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا