اخبار سلامت

پیشنهاد بودجه 18 هزار میلیاردی برای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، حسین رنجبران; معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت 45 میلیون بیمه شده دارد که از این تعداد 32 میلیون نفر خدمات رایگان دریافت می کنند، گفت: حدود 50 هزار موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در سال جاری هستند. کشور. که شامل از بیمارستان تا درمانگاه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و 13 هزار و 500 داروخانه و … می باشد که به بیمه شدگان عزیز خدمات ارائه می کنند.

وی افزود: سال گذشته صندوقی به نام بیماری های خاص و صعب العلاج تاسیس و در هیات دولت تصویب و در شورای اسلامی تصویب شد که سازمان بیمه سلامت برای تشکیل آن با جدیت پیگیری کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان و 7 هزار میلیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شد. پیشنهاد سازمان بیمه سلامت ایران برای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در سال 1403 مبلغ 18 هزار میلیارد تومان است تا افراد نیازمند از خدمات مناسب تری بهره مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر تعداد بیماری های تحت پوشش این صندوق به 107 بسته خدماتی رسیده است به طوری که در گذشته تنها 5 بیماری تحت پوشش بود و این نمونه ای از گسترش چتر بیمه ای در سازمان بیمه سلامت ایران است و همچنین به دنبال افزایش پوشش تعداد اقلام دارویی و خدمات جدیدتر به بیماران در هر بسته خدماتی هستیم.

وی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت طی سه سال گذشته در تلاش بوده تا پرداخت های مستمر به طرف های قرارداد را انجام دهد.

رنجبران با اشاره به زمان بر بودن پذیرش و پردازش مدارک در بیمارستان ها گفت: از این منظر پرداخت ها با فاصله دو یا سه ماهه به بیمارستان ها انجام می شود!

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا