سلامت خانواده

پیری کشف شد – خبرآنلاین

به گزارش آنلاین از یورونیوز، محققان با مطالعه و ردیابی هزاران مولکول مختلف از افراد 25 تا 75 ساله، دو موج عمده از تغییرات مرتبط با سن را شناسایی کرده اند که یکی در سن 44 سالگی و دیگری در 60 سالگی است.

آنها می گویند که پیری در واقع عمدتاً در این سنین خاص اتفاق می افتد.

پروفسور مایکل اسنایدر، متخصص ژنتیک در دانشگاه استنفورد و نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «ما فقط در طول زمان به تدریج تغییر نمی‌کنیم. در واقع برخی تغییرات به صورت ناگهانی و چشمگیر رخ می دهند.

او اضافه کرد: “به نظر می رسد اواسط دهه 40، مانند اوایل دهه 60، زمان تغییرات چشمگیر است، و این در کل صادق است، صرف نظر از اینکه به چه کلاسی از مولکول ها نگاه می کنید.”

دکتر اسنایدر در این رابطه می گوید: “شدت پیری در اواسط دهه 40 غیرمنتظره بود. در ابتدا تصور می شد که این نتیجه تغییرات قبل از یائسگی در زنان است که نتایج را برای کل گروه تغییر داد. اما داده ها نشان داد. تغییرات مشابهی در مردان در اواسط 40 سالگی رخ می دهد.”

دکتر Xiaotao Shen، محقق دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور و یکی از نویسندگان این مطالعه، همچنین گفت: “این نشان می دهد که اگرچه یائسگی یا پیش از یائسگی ممکن است در تغییرات مشاهده شده در زنان در اواسط 40 سالگی نقش داشته باشد. ، “احتمالاً عوامل مهم دیگری بر این تغییرات در مردان و زنان تأثیر می گذارد.”

به گفته نویسندگان، افزایش ورزش و فعالیت بدنی در دوره‌های کاهش سریع‌تر عضله می‌تواند به مبارزه با پیری در این دوره‌های زمانی بحرانی کمک کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا