سلامت خانواده

پیامک چیست و چه ضرری برای شما دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، این روزها کارهای زیادی با تلفن همراه انجام می شود، از ارسال و دریافت فایل گرفته تا برگزاری جلسات، آموزش در مدارس و دانشگاه ها و ثبت نام و سفارش خرید خانه، این موضوع باعث شده تا مردم زمان زیادی را صرف هزینه کنند. زمانی که با تلفن همراه خود می گذرانند، یا مشغول ارسال و دریافت پیام هستند یا زمان زیادی را صرف مکالمات طولانی می کنند، غافل از اینکه این شیوه استفاده طولانی مدت از تلفن همراه می تواند عوارض زیادی از جمله «پیامک زدن به گردن» برایشان به همراه داشته باشد.

احمد موذن زاده فیزیوتراپیست در این خصوص به خبرآنلاین گفت: استفاده طولانی مدت از موبایل در دست و تایپ طولانی پیامک برای فرد مشکل ایجاد می کند.

موذن زاده با اشاره به خم شدن سر در هنگام استفاده از گوشی می گوید: افراد هنگام استفاده از تلفن همراه تمایل به خم شدن گردن و سر دارند که این امر فشار زیادی به ستون فقرات گردنی وارد می کند که اصطلاحاً به آن «گردن پیامک» می گویند. آنها می گویند، در حالی که این وضعیت برای دست ها و به طور خاص مچ دست ها مشکل ایجاد می کند، توصیه می شود افراد برای مدت طولانی از تلفن همراه خود برای تایپ (نوشتن) استفاده نکنند.

وی همچنین در خصوص مکالمات طولانی مدت در استفاده از تلفن همراه می گوید: همچنین زمانی که فرد تلفن همراه را با یک دست گرفته و کنار گوش می گیرد، باعث فشار به ناحیه شانه، آرنج و مچ می شود، در حالی که امواج تلفن همراه در دراز مدت بر گوش و سر اثر نامطلوبی خواهد گذاشت و ممکن است منجر به مشکلات شنوایی یا سردرد شود.

وی ادامه می دهد: برای جلوگیری از عوارضی که در بالا ذکر شد، توصیه می کنیم افراد یا زمان مکالمه را کوتاه کنند یا اگر نمی توانند از مکالمه طولانی اجتناب کنند، از هدست برای مکالمه استفاده کنند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا