بهداشت و درمان

پوکی استخوان با تشخیص زود هنگام قابل درمان است

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر پیام وکیلی گفت: افرادی که خیلی کم تحرک هستند و ورزش کمی انجام می دهند زودتر به پوکی استخوان مبتلا می شوند. همچنین کمبود کلسیم و ویتامین D یکی دیگر از علل پوکی استخوان است.

وی آزمایش تراکم استخوان را یکی از راه های تشخیص پوکی استخوان برشمرد و گفت: این بیماری حتی در سنین بالاتر با انجام یک رادیولوژی ساده قابل تشخیص است.

وکیلی با اشاره به اینکه مسکن درمان نیست و درد دائمی تنها با درمان قطعی پوکی استخوان برطرف می شود، تصریح کرد: با مشاهده علائم پوکی استخوان به ویژه دردهای عمومی سریعا به پزشک مراجعه کنید تا این بیماری به طور قطعی درمان شود. .

این متخصص ارتوپدی گفت: علت شایع زانو درد آرتروز زانو است به ویژه در افرادی که اضافه وزن دارند یا زانوهای خود را بیش از 90 درجه خم می کنند.

وکیلی با تاکید بر اینکه ورزش های غیراصولی یا بلند کردن اجسام سنگین باعث آرتروز زانو می شود، افزود: کسانی که کارهای ساختمانی انجام می دهند معمولا زانوهای خود را بیش از 90 درجه خم می کنند و مستعد ابتلا به آرتروز زانو هستند و بهترین راه برای پیشگیری از آرتروز زانو تقویت عضلات جلویی و چهار سر ران است.

وی با بیان اینکه داروهای غضروف ساز می تواند آرتروز زانو را درمان کند، گفت: اما اگر فردی در مرحله پیشرفته باشد تنها راه حل تعویض مفصل زانو است.

به گزارش ویدا، وکیلی با اشاره به اینکه شنا و استخر بهترین راه پیشگیری از این بیماری است گفت: سایر ورزش ها در هنگام بروز آرتروز غضروف زانو را از بین می برند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر عدم استفاده از کفش های پاشنه بلند تاکید کرد و گفت: پوشیدن کفش طبی را به افرادی که زانو درد دارند توصیه می کنم اما توجه داشته باشید که این افراد هرگز کفش های پاشنه بلند بپوشند زیرا به مچ پا فشار وارد می شود. طولانی مدت باعث آرتروز زانو می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا