سلامت خانواده

پوست موز را دور نریزید؛ 6 مزایای منحصر به فرد آن

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، علاوه بر کاربردهای متفاوت میوه موز، برای دور انداختن پوست آن عجله نکنید زیرا در برخی مواقع مفید است.

در ادامه به نقل از ایندیپندنت، برخی از کاربردهای منحصر به فرد و حتی عجیب موز و پوست آن را می خوانید که نیویورک پست در مقاله ای به بررسی آنها پرداخته است.

ماسک صورت درست کنید

در دنیای زیبایی، موز یک ماده محبوب برای تهیه ماسک صورت است.

ساده ترین راه برای تهیه ماسک صورت با استفاده از موز این است که این میوه را خرد کرده و مستقیماً روی پوست قرار دهید.

یک دستور معمول این است که قبل از استفاده از آن به عنوان ماسک صورت، یک چهارم فنجان ماست ساده و دو قاشق غذاخوری عسل را به یک موز له شده اضافه کنید.

اجازه دهید این ماسک به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.

روی زگیل بمالید

زگیل یکی از عوارض محرک های پوستی است که می تواند برای افراد ناراحت کننده و آزاردهنده باشد. درمان های خانگی زیادی برای از بین بردن زگیل وجود دارد که استفاده از پوست موز تنها یکی از آنهاست.

از آنجایی که هیچ چیز درون موز سمی نیست، خطر مالیدن پوست موز روی زگیل بسیار کم است. اگرچه هیچ مدرک علمی برای اثبات اثربخشی پوست موز در از بین بردن زگیل وجود ندارد، این روش برای دهه ها در درمان های خانگی مورد استفاده قرار گرفته است.

نیش حشرات را درمان کنید

موز برای تسکین خارش و سایر علائم نیش حشرات مانند تورم شناخته شده است، زیرا این میوه سرشار از پتاسیم است. دفعه بعد که توسط یک پشه مزاحم گزیده شدید، پوست موز را روی محل نیش قرار دهید.

پوست موز حاوی یک آنتی هیستامین طبیعی است که خارش ناشی از بزاق حشرات زیر پوست را تسکین می دهد.

ظروف نقره را جلا دهید

با تهیه مخلوطی که حاوی پوست موز است، می توانید ظروف نقره خود را جلا دهید.

برای این کار باید پوست موز را با آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. سپس با استفاده از یک پارچه، این خمیر را روی ظروف نقره بمالید. پس از این، ظروف را با آب گرم بشویید و از درخشندگی جدید آنها لذت ببرید.

جسم خارجی را از پوست خارج کنید

براده های کوچکی که ممکن است وارد پوست شوند (چوب، شیشه یا فلز و غیره)، بسته به عمق نفوذ آن ها به پوست، می توانند دردناک باشند.

قسمت بیرونی پوست را که چیپس در آن فرو کرده اید با پوست موز چند ساعت یا یک شب تا صبح بپوشانید. چند ساعت بعد یا فردا صبح متوجه خواهید شد که تراشه در پوست شل شده و زمان بیرون کشیدن آن فرا رسیده است.

همچنین از پوست کن سیب زمینی برای بیرون کشیدن چیپس های عمیق تر استفاده می شود.

لبخند زیباتری داشته باشید

داشتن لبخندی زیبا و دندان های درخشان می تواند دشوار و پرهزینه باشد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که زیاد قهوه می‌نوشند و مدت‌هاست برای سفید کردن دندان‌هایتان به پزشک مراجعه نکرده‌اید، شاید بتوانید با استفاده از موز دندان‌هایتان را کمی درخشان‌تر کنید.

کافی است روزی چند بار قبل از مسواک زدن پوست موز را روی دندان های خود بمالید تا لبخندی براق و درخشان داشته باشید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا