سلامت خانواده

پنی سیلین خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش می دهد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی D News، محققان دریافتند که افرادی که چندین دوره ضد بیوتیک پنیر سلین دریافت می کنند، ریسک می کنند یک تست به پارکینسون در آنها نسبتا کمتر است.

به گفته محققان، این ضد بیوتیک من می بینم ممکن است بر جمعیت باکتریایی روده تأثیر بگذارد که به نوبه خود ممکن است در معرض خطر باشد یک تست نقشی در پارکینسون داشته باشد.

نتایج نشان داد افرادی که پنج سکه یا بیشتر پریود می‌شوند سلین در مقایسه با افرادی که طی یک دوره پنج ساله دریافت کردند ضد بیوتیک مصرف نکرد، 15 درصد کمتر در معرض خطر بود یک تست به پارکینسون

دکترجی پل“، محقق ارشد و متخصص مغز و اعصاب دانشکده پزشکی راتگرز رابرت چوب جانسون در نیوجرسی، خاطرنشان کرد: «هر تعداد دوره دریافت پنی سلین هر چه تعداد افراد بیشتر باشد، خطر ابتلا به پارکینسون در آنها کاهش می یابد.

نتایج به شواهد رو به رشد E این می‌افزاید که نشان می‌دهد میکروب‌هایی که در دستگاه گوارش انسان زندگی می‌کنند ممکن است در ایجاد پارکینسون، یک اختلال مغزی دژنراتیو که بر حرکت و تعادل تأثیر می‌گذارد، نقش داشته باشند.

به عنوان مثال، برخی از محققان فکر می کنند که التهاب ناشی از باکتری های روده می تواند خطر پارکینسون را افزایش دهد و برخی دیگر معتقدند که برخی از باکتری ها ممکن است سمومی را آزاد کنند که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد.

پل وی توضیح داد: این باور وجود دارد که بیماری از روده شروع می شود و التهاب روده می تواند روده را از بین ببرد. نشتی بیشتر کند و اجازه سموم یا التهاب از طریق عصب را می دهد تکان دادن برو به مغز.”

برای این مطالعه، محققان سوابق پزشکی بیش از 12500 بیمار بریتانیایی مبتلا به پارکینسون را با بیش از 80800 فرد مشابه بدون این اختلال مقایسه کردند.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که دو یا چند دوره از داروهای ضد قارچ را در یک دوره پنج ساله مصرف کردند، 16 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون بودند.

با این حال، پل وی خاطرنشان کرد که این ارتباط ها نسبتاً کوچک هستند و قبل از اینکه بتوان آنها را در تصمیمات پزشکی فرد سنجید، نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

پل وی گفت: این ارتباطات بسیار جزئی است، بنابراین نباید در تصمیم گیری باشد دریافت کنید درباره زمان استفاده از آنتی بیوتیک من می بینم یا ضد قارچ نفوذ قرار دادن اهمیت این مطالعه این است که بیانگر این ایده است که چیزی در میکروبیوم روده می تواند بر بیماری پارکینسون تأثیر بگذارد.

پل وی می افزاید: تحقیقات بیشتر باید بر ارتباط قارچ یا باکتری خاص با خطر متمرکز شود. یک تست به پارکینسون در افراد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا