سلامت خانواده

پنج دلیل رایج برای سرگیجه صبحگاهی

نادیا زکالوند: سبکی سر و عدم تعادل در صبح به دلایل زیر رخ می دهد:

1. کم آبی بدن

شایع ترین علت سرگیجه صبحگاهی کم آبی بدن است. کمبود مایعات بر عملکرد مغز تاثیر منفی می گذارد و احساس سرگیجه و سبکی سر می کنید. پس مراقب باشید همیشه آب کافی بنوشید.

2. آپنه خواب

آپنه خواب نوعی اختلال خواب است که در آن فرد هنگام خواب شبانه از تنفس نامنظم و وقفه های تنفسی رنج می برد. این اختلال باعث می شود صبح روز بعد احساس سرگیجه و عدم تعادل داشته باشید. برای درمان آپنه خواب باید به پزشک و متخصص خواب مراجعه کنید.

3. قند خون پایین

گاهی اوقات سردرگمی و عدم تعادل در صبح به دلیل قند خون بسیار پایین (هیپوگلیسمی) است. البته این مشکل در افراد دیابتی بیشتر دیده می شود، اما سایرین نیز به دلیل ساعت های طولانی گرسنگی در شب، احتمالاً دچار افت قند خون می شوند.

4. فشار خون پایین

فشار خون پایین یا تغییر ناگهانی فشار خون یکی دیگر از دلایل سرگیجه صبحگاهی است. ایستادن ناگهانی باعث افت موقت فشار خون و افزایش خطر غش می شود. پس صبح ها با عجله بلند نشوید. اما اگر بارها این اتفاق بیفتد نشانه مشکل دیگری است که حتما باید با پزشک مشورت کنید.

5. مصرف مواد مخدر جدید

پنج دلیل رایج برای سرگیجه صبحگاهی

برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، ضد التهاب، بیهوشی و ضد بارداری نیز عوارضی مانند سرگیجه دارند. هر زمان که شروع به مصرف داروی جدیدی می کنید، قبل از استفاده از عوارض جانبی آن مطلع شوید.

با رعایت موارد فوق، سرگیجه صبحگاهی برطرف می شود و بدون احساس ناراحتی روز خود را آغاز می کنید. اما اگر هنوز احساس سرگیجه و عدم تعادل در شما وجود دارد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع:

msn

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا