اخبار سلامت

پلمب 5760 مرکز درمانی غیرمجاز در سال گذشته

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید هاشم دریاباری در نشست دستیاران پزشکی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به کیفیت بسیار پایین مراکز جراحی محدود نسبت به بیمارستان‌ها اعتباربخشی این مراکز از این پس جدی گرفته می‌شود. انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه 76 درصد بیمارستان های کشور درجه یک هستند، تصریح کرد: در اعتبارسنجی مراکز جراحی محدود، این مراکز مانند بیمارستان ها به درجه یک تا چهار تقسیم می شوند.

رئیس مرکز پایش و اعتباربخشی امور پزشکی وزارت بهداشت از آغاز ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان ها از ششم خرداد ماه سال 1403 خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 154 هزار بازدید نظارتی از پزشکی کشور انجام شد. مراکز که نسبت به قبل 15.5 درصد رشد داشته است. .

دریابری افزود: در این بازدیدها 9 هزار و 549 مرکز غیرمجاز به مراجع قانونی و قضایی معرفی شدند که نسبت به گذشته 45.6 درصد افزایش داشت و 5 هزار و 760 مرکز غیرمجاز نیز پلمپ شد که نسبت به گذشته 42.52 درصد افزایش داشت. .

وی از افزایش تعداد بیمارستان های دارای مجوز گردشگری سلامت از 130 به 286 بیمارستان خبر داد و گفت: تاکنون 5 دوره آموزشی مهارتی گردشگری سلامت مقدماتی و پیشرفته برگزار شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا