سلامت خانواده

پشه آئدس در چه زیستگاه هایی تخم می گذارد؟

عبدالرضا میراوالیایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا درباره مکان هایی که پشه آئدس ممکن است تخم گذاری کند، گفت: پشه آئدس معمولا در زیستگاه های بزرگ تخم گذاری نمی کند، رودخانه هایی که آب روان دارند و راکد نیستند، پشه آئدس نمی تواند در آنجا تخم بگذارد. . معمولاً زیستگاه های اطراف رودخانه ها وسیع است و این پشه در زیستگاه های کوچک تمایل به تخم گذاری دارد.

وی با اشاره به زیستگاه پشه آئدس افزود: پشه آئدس تمایل زیادی به تخم گذاری در ظروف دست ساز و ظروف بسیار کوچک مانند قوطی، بطری آب معدنی و ظروف نگهداری آب در زیر کولر دارد، بنابراین این پشه به زیستگاه های کوچک علاقه دارد و تمایل دارد در زیستگاه های بزرگ تخم گذاری نمی کند.

مدیر برنامه مدیریت بیماری منتقل شده است از ایدز مهاجم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی از بیماران از کشورهای آلوده وارد کشور می شوند که نظارت لازم در مبادی ورودی به کشور حائز اهمیت است.

وی به لزوم پایش مناطق آلوده به تب دنگی اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از بیمارانی هستند که سابقه سفر به کشورهای آلوده را نداشته و در داخل کشور به این ویروس آلوده شده اند که نشان دهنده این است که پشه ها در آن شهر و منطقه هستند. آلوده به ویروس افراد محلی که آلوده می شوند را گاز می گیرد و مهم است که این مناطق بررسی و نظارت شوند.

میراوالیایی خاطرنشان کرد: افراد محلی آلوده به ویروس تب دنگی که به کشورهای آلوده سفر نکرده اند بسیار حائز اهمیت است، زیرا نشان می دهد که ویروس در حال گردش است و پشه آئدس در آن شهر یا منطقه آلوده وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا