بهداشت و درمان

پزشکان عمومی پایه و اساس پزشکی خانواده هستند

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محمدرضا ظفرقندی در مراسم گرامیداشت روز پزشک که همزمان با همایش نوآوری های بالینی و مراقبت های اولیه در پزشکی عمومی در همایش بین المللی برگزار شد. مرکز دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور رئیس جمهور گفت: و اساس پزشکی خانواده پزشکان عمومی هستند که می توانند این ساختار را اصلاح کنند.

وی افزود: هر چقدر بودجه و اعتبار به سلامت اختصاص داده شود، اگر ساختار مناسبی وجود نداشته باشد این منابع به هدر می رود.

وزیر بهداشت ادامه داد: خوشبختانه در کابینه دولت چهاردهم 4 پزشک مشغول به کار هستند که فرصت بسیار خوبی است و امروز حمایت جامعه پزشکی فارغ از هر سلیقه ای وجود دارد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. .

ظفرقندی افزود: بسیاری از مشکلات اساسی و اساسی قابل حل است که برخی از آنها با تکریم و برخی دیگر با بهبود وضعیت معیشتی با پرداخت حقوق قانونی آنها قابل حل است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی امانت مردم است، افزود: هر آسیبی که به جامعه پزشکی وارد شود کل جامعه را متاثر می کند. دوران دفاع مقدس بدون دغدغه پزشکی گذشت. در سال 89 از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت کردیم تا سخنران سالگرد استقلال خرمشهر باشند. .

ظفرکندی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی فرمودند در دوران دفاع مقدس تنها چیزی که نگران آن نبودیم، قسمت پزشکی جنگ بود. در طول اپیدمی کرونا، فداکاری جامعه پزشکی برای همه ملموس بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا