سلامت خانواده

پزشکان عمومی در درمان اعتیاد توانمند شوند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو ، محمدهادی فرحزادی در حاشیه همایش نوآوری های بالینی و مراقبت های اولیه در پزشکی عمومی، اظهار داشت: کمیته آموزش و تحقیقات انجمن پزشکان عمومی ایران فعال شده و اعضای جدید یکی از اعضای انجمن پزشکان عمومی ایران را اضافه کرده است. اعضایی که به این کمیته اضافه شدند. من و همکارانم در حوزه اعتیاد بودیم. بر اساس سیاست این کمیته، آموزش های کتبی و علمی برای پزشکان عمومی انجام می شود.

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات مرکز درمانگران اعتیاد کشور افزود: اعتیاد یک بیماری چندوجهی است که همه ابعاد سلامتی فرد اعم از سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، خانوادگی و حتی معنوی را تحت تاثیر قرار می دهد. زیرا یک بیماری چند بعدی است فاکتوریل و مداخلات مدیریتی و درمانی آن باید به تمام جنبه های سلامت معتاد بپردازد.

فارغ التحصیل دکتری تخصصی اعتیاد ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم و تیم درمانی تشکیل دهیم که این تیم درمانی بتواند با اثرات منفی اعتیاد بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، روابط فرد با جامعه، خانواده و شغلش مقابله کند. ، برای همه بیایید یک برنامه مکتوب از اینها داشته باشیم.

وی افزود: درمان هایی که صورت می گیرد درمان های کامل است درهم شده مخلوط نشده است. برخی از ما درمان دارویی را در برنامه های خود برجسته کرده و به آن می پردازیم. گاهی اوقات درمان ما تبدیل به درمان اجباری و درمان دادگاه محور می شود که پلیس وارد عمل می شود تا فرد را مجبور به درمان کند.

فرحزادی بیان کرد: باید همه ابعادی را که اعتیاد بر آن تأثیر می گذارد هم برای پیشگیری، هم برای آموزش و هم برای درمان بدانیم. با توجه به اینکه پزشکان عمومی در صف حضور بیمار، جامعه و تیم سلامت هستند و از نظر توزیع پزشکان عمومی در سطح کشور در همه جا حضور دارند و در دسترس هستند، می توانند بسیار مفید باشند. شبکه ای برای درمان استاندارد اعتیاد

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد تاکید کرد: می خواهیم به پزشکان بگوییم که نه تنها باید در درمان صلاحیت داشته باشید و استانداردها را رعایت کنید، بلکه در آموزش عموم مردم، غربالگری و تشخیص اعتیاد نیز مهارت داشته باشید. ، ارتباط با خانواده و مداخلات غیردارویی. انجام دهید و انجام دهید

وی با اشاره به برگزاری همایش نوآوری های بالینی و مراقبت های اولیه در پزشکی عمومی که به درمان اعتیاد نیز اختصاص داشت، گفت: این سمینار اولین سمیناری است که زیر نظر کمیته آموزش و پژوهش انجمن پزشکان عمومی برگزار می شود. در این سمینار در مورد اهمیت و نقش پزشک عمومی در زمینه اعتیاد صحبت کردیم، غربالگری اعتیاد که استاندارد جهانی بهداشت است را برای جامعه هدف آموزش می دهیم.

فرحزادی ادامه داد: آشنایی با مداخلات غیردارویی، آموزش روش های ترک اعتیاد با داروهای داروسازی انجام می شود. داروهایی در داروخانه وجود دارد که می توان آنها را تجویز کرد و بیمار نیز می تواند دارو را تهیه کند و گران نیست و می تواند برای درمان برخی بیماران موثر باشد. این داروها فراموش شده اند هستند که نیاز دارد نیش زدن و کلینیک خاصی نیست. ضمناً می خواهیم به پزشکان عمومی بگوییم که در داروخانه داروهایی برای درمان اعتیاد به الکل و دخانیات وجود دارد و مواد مخدر و محرکی است که می توانند تجویز کنند. ما به هر یک از این داروها آموزش می دهیم و یک یا دو مداخله غیردارویی را آموزش می دهیم. مانند مصاحبه با بیمار، اصول مصاحبه انگیزشی، درمان اختلالات جنسی و اختلال خواب در بیماران معتاد. این موارد در برنامه دو روزه گنجانده شد و آموزش های لازم ارائه شد.

وی گفت: در پایان سمینار نیازسنجی آموزشی برای پزشکانی که در این سمینار شرکت کردند انجام می دهیم تا بر اساس نیاز خود پزشکان برای برنامه های بعدی آماده شوند. آمار آنها باعث می شوند که آموزش ها و برنامه های لازم را داشته باشیم.

همایش نوآوری های بالینی و مراقبت های اولیه در پزشکی عمومی در تاریخ 31 مرداد تا 2 شهریور 1403 توسط انجمن پزشکان عمومی ایران در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا