اخبار سلامت

پزشکانی که کارتخوان ندارند از قانون تخلف کرده اند

به گزارش سلامت جو ، مستوفی رئیس مرکز بازرسی مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور، با توجه به اینکه سخنگوی سازمان تعزیرات اخیراً اعلام کرده که اخذ وجه نقد توسط پزشکان جرم کیفری نیست، اظهار داشت: در صورت عدم تعزیرات، پرداخت نقدی توسط پزشکان جرم نیست. وی افزود: اگر به این نتیجه برسند که وقتی وجه نقدی دریافت می شود مازاد بر کارمزد است قطعا جریمه می شود اما در نظام مالیاتی طبق اجرای نظام مالیاتی و قانون فروشگاه پایانه ها، از ابتدای سال 1402 پزشکان ملزم به استفاده از دستگاه های کارت خوان شدند و این خلاف این حکم است. تخلف قانونی ممکن است تخلف کیفری نباشد، اما تخلف از قانون محسوب می شود.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی موظف است مراتب را به مراجع ذیربط و سازمان نظام پزشکی نیز موظف است در صورت عدم رفع تخلف آن پزشکان پس از پیگیری، مراتب را به مراجع قضایی اعلام کند.

مستوفی خاطرنشان کرد: 75 درصد از 42 هزار گزارشی که در سامانه افشای سازمان امور مالیاتی از مردم دریافت کردیم، تخلفات پزشکان بود.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی افزود: وضعیت به سازمان نظام پزشکی گزارش شد و در چهار گزارش فصلی با توجه به وظایف سازمان امور مالیاتی، وضعیت به اطلاع سازمان نظام پزشکی رسید. مراجع نظارتی در شورای اسلامی و سازمان امور مالیاتی به وظیفه خود عمل کردند. در گزارش و پیگیری اجرای ماده 274 قانون مالیات های مستقیم انجام داده است.

وی گفت: درآمد پزشکانی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی کنند با شناسایی حساب شخصی و یا حساب بستگانشان که از آن پول دریافت می کنند محاسبه می کنیم و از درآمدهای محاسبه شده مالیات مطالبه می کنیم.

مستوفی افزود: سازمان امور مالیاتی تنها در صورت اثبات جرم این پزشکان از سوی مراجع قضایی مکلف است بر اساس جرم ثابت شده، پیگیری قضایی انجام می شود. سال گذشته چهار پزشک در دستگاه قضایی مشمول شناسایی کیفری شدند که اقدامات قانونی لازم برای آنها انجام شده است. است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا