بهداشت و درمان

پرونده گزینه‌های وزارت بهداشت بسته شد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سرانجام پس از تشکیل کارگروه های مختلف برای بررسی گزینه های مورد نظر برای معرفی کابینه دولت چهاردهم، کارگروه وزارت بهداشت به کار خود پایان داد و به کار خود پایان داد. 10 نفر برای پیشنهاد به شورای راهبری دولت چهاردهم معرفی شدند.

بر اساس آنچه برای معرفی گزینه ها تعریف شد، افراد پیشنهادی باید با امتیازدهی انتخاب شوند که شامل گزینه های پیشنهادی وزارت بهداشت بود. به طوری که 10 نفر نهایی حداقل 7 امتیاز از 10 امتیاز لازم برای حضور در لیست نهایی را کسب کرده اند.

به گفته یکی از اعضای کارگروه وزارت بهداشت، اسامی دو پزشک زن نیز در لیست ارسالی قابل مشاهده است.

نکته قابل توجه در لیست ارسالی به شورای راهبری دولت چهاردهم حضور چهره های غیرپزشکی است. بنابراین گفته می شود دو نفر از جامعه پرستاری و پیراپزشکی نیز در لیست 10 نفره قرار دارند.

به این ترتیب می توان حدس زد که 8 نفر از لیست ارسالی به شورای راهبری دولت چهاردهم پزشک باشند. زیرا دو گزینه خانم از جامعه پزشکی انتخاب شده اند و در نهایت این لیست شامل 8 نفر از جامعه پزشکی و دو نفر از پرستاری و پیراپزشکی است.

به گفته این عضو کارگروه، یکی از ویژگی های مورد نظر در انتخاب گزینه های پیشنهادی وزارت بهداشت، سن تقویمی است که برای این وزارتخانه زیر 60 سال در نظر گرفته شده است. همچنین گزینه زن نسبت به مرد 10 امتیاز دارد و تجربه وزارت امتیاز ندارد.

با معرفی گزینه های پیشنهادی وزارت بهداشت به شورای راهبری دولت چهاردهم، باید منتظر ماند و دید چه کسانی از سوی رئیس جمهور به شورای اسلامی معرفی می شوند که می توانند رای اعتماد نمایندگان را بگیرند.

آنچه مسلم است کار وزیر بهداشت دولت چهاردهم بسیار دشوارتر از سایر وزرا خواهد بود که دلیل اصلی آن اشراف کامل رئیس جمهور در حوزه سلامت است. چرا که مسعود مزیکیان 4 سال است که وزیر بهداشت بوده و خوب می داند حوزه سلامت با چه مشکلات و چالش هایی مواجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا