علمی و فناوری

پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)در حاشیه جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراسم اعطای مجوز یکپارچه شبکه و خدمات موسوم به UNSP به سه اپراتور مخابراتی ایران رایتل و مبین نت با هدف توسعه شبکه های فیبر نوری برای خانه ها و مشاغل. برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل را یکی از مهمترین پروژه های ارتباطی دولت سیزدهم دانست و گفت: پیش از این در حوزه ارتباطات ثابت و کشورمان شاهد عقب ماندگی جدی بودیم. رنگ های جهانی در 10 سال گذشته همیشه در این زمینه عقب مانده است که اصلاً شایسته مردم ایران نبود.

وی افزود: از ابتدای دولت پس از رایزنی با کارشناسان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل است.

زارع پور با بیان اینکه پروژه فیبر نوری می تواند هم ارتباطات ثابت و هم سیار را توسعه دهد، تصریح کرد: این طرح می تواند مشکلات و نابسامانی هایی را که باعث نارضایتی مردم و کاربران می شود را به طور اساسی و اساسی برطرف کند. راه حل ریشه ای و بیمه کردن ارتباطات کشور برای دهه های آینده.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این کار سخت را از اردیبهشت 1401 آغاز کردیم و برای تسریع در آن قوانین و مقررات لازم تصویب و منابع آن تامین شد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم مقرر کرده است که تا پایان دولت تمامی شهرهای کشور فیبر نوری را پوشش می دهند.

وی افزود: در این طرح بر اساس داشبوردی که به منظور ارائه گزارشات آنلاین در معرض دید و قضاوت عموم قرار گرفته است (iranfttx.ir)، تا امروز بیش از 7 میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و به کاربران سرعت داده شده است. 1000 مگابیت .

زارع پور با بیان اینکه تلاش می کنیم تا پایان سال پوشش فعلی را دوبرابر کنیم، گفت: اتفاق خوب دیگری که در راستای تصویب قوانین توسعه پروژه های فیبر نوری منازل و مشاغل رخ داد این است که بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه یک ساله اتصال 4 میلیون خانوار به فیبر نوری.

وی افزود: بنابراین امسال جدا از تلاش برای افزایش «پوشش»، «نهضت اتصال» را نیز به طور جدی در دستور کار قرار خواهیم داد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای این کار بزرگ استفاده خواهیم کرد، ابراز امیدواری کرد: تا زمانی که این سه اپراتور به پروژه ملحق شوند و تعداد اپراتورها را به 10 اپراتور افزایش دهیم، بتوانیم بهترین ها را ارائه دهیم. خدمات به مردم

در پایان این مراسم مجوز شبکه و خدمات یکپارچه (UNSP) از سوی وزیر ارتباطات به سه اپراتور مخابراتی ایران، رایتل و مبین نت برای تامین 7 میلیون خانوار، مبین نت 3 میلیون و رایتل 2 میلیون اعطا شد. خانه ها و مشاغل در پروژه فیبر نوری.

پیش از سخنان وزیر ارتباطات، مدیران اپراتورهای سه گانه ابراز امیدواری کردند که به تعهدات خود عمل کرده و خدماتی در خور مردم کشورمان ارائه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا