سلامت خانواده

پرستار 20 میلیونی در تهران کار نمی کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی روز یکشنبه در جلسه شورای عالی نظام پرستاری اظهار داشت: با توجه به بازار بزرگ حوزه سلامت، همکاران پرستاری ما به هر حال راه خود را پیدا خواهند کرد. مشکلات و نارضایتی شغلی نه تنها در حوزه پرستاری، بلکه در سایر مشاغل نیز وجود دارد و در صورت عدم دریافت بازخورد متناسب با انتظارات، ممکن است تصمیماتی برای مهاجرت، استعفا و ترک خدمت بگیرند و در سال های اخیر ، این حوادث به دلیل فشار کاری رخ داده است. است.

وی افزود: به همین دلیل ما علاوه بر اینکه دغدغه صنفی در حوزه پرستاری را داریم، نگران سلامت مردم نیز هستیم و نگران هستیم که به دلیل موانع خدماتی برای پرستاران دچار کوتاهی شویم. افراد در حوزه سلامت

عبادی ادامه داد: خوشحالیم که صدای پرستاران به گوش بالاترین مقام دولت رسیده است و رئیس جمهور مأموریت ویژه ای به دکتر دکتر داد. غلاف و عناصر دیگر داده اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در چند ماه گذشته نهادهای نظارتی و امنیتی کشور نیز این موضوع را رصد کرده اند و روز گذشته نیز جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری داشتیم و به نظر می رسد این نهاد در این زمینه اقدام کرده است. همچنین مشکلاتی را در حوزه پرستاری احساس کرد.

عبادی تصریح کرد: وضعیت گروه پرستاری و وضعیت مردم در حوزه پرستاری اورژانسی است و در صورت عدم پاسخگویی به این اورژانس با بحران های اجتماعی مواجه خواهیم شد.

وی با قدردانی از زحمات ریاست جمهوری تاکید کرد: سرعت در پیگیری لایحه حمایت از حقوق پرستاران و انجام اقدامات تسکینی ضروری است و امیدواریم بتوانیم مصوباتی مانند افزایش ضریب ریالی اضافه کار و افزایش مجوزهای استخدامی را از سازمان نظام وظیفه دریافت کنیم. هیئت دولت

عبادی با اشاره به کمبود پرستار در تهران و شهرستان ها گفت: مشکلی که در تهران داریم این است که با وجود مجوزهای استخدامی، کمبود پرستار داریم در حالی که در برخی استان های غربی کشور به وفور پرستار داریم. پرستاران.” دلیلش هم این است که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ به خصوص تهران بالا رفته و برای پرستاری که با حقوق 20 میلیون تومانی در شهرهای بزرگ زندگی کند و بتواند از پس هزینه های مسکن و زندگی بربیاید، مقرون به صرفه نیست.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فرمول هایی برای اصلاح ضرایب اضافه کاری ارائه شده است، اظهار داشت: میانگین معوقات در کشور 8 ماه و در برخی استان ها مانند کرمانشاه و لرستان 13 ماه است. و در برخی شهرها مانند تهران و مشهد دو ماه است. . دلیل این تفاوت سوء مدیریت منطقه است و برخی از دانشگاه ها پروژه های عمرانی را در اولویت قرار می دهند و برخی از همکاران ما زیان های انباشته دوره های قبل را به ارث می برند. البته در دولت جدید میزان تاخیر در پرداخت ها 5 ماه کاهش یافته است م.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا