اخبار سلامت

پرداخت مبالغ تعرفه گذاری خدمات پرستاری به روز شود

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، احمد نژادیان; رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 15 سال در اجرای قانون تعرفه تاخیر داشتیم، جامعه پرستاری در ابتدای اجرای این قانون با اجرای حداقلی آن موافقت کردند اما امروز انتظار رشد را داریم. تعرفه های پرستاری در سال آینده واقعی و بر اساس واقعیت های جامعه باشد. و تعرفه های پرداختی به پرستاران باید به روز شود.

وی ادامه داد: تعرفه های پرستاری کم است و هنوز تا مرحله اعمال تعرفه های پرستاری به صورت واقعی فاصله داریم و یکی از قول هایی که مسئولان به پرستاران دادند این بود که به سمت تحقق تعرفه های پرستاری برویم تا اینکه روز پرستار.”

نامه نظام پرستاری به وزیر بهداشت برای اصلاح تعرفه های پرستاری

نجاتیان با اشاره به ارسال نامه ای به وزیر بهداشت گفت: در این هفته نامه ای به وزیر بهداشت ارسال کردیم و پیشنهادات سازمان نظام پرستاری برای اصلاح اجرای تعرفه های خدمات پرستاری را اعلام کردیم. اولین نکته نامه این بود که برخی بسته های تعرفه پرستاری باید بازنگری شود.

وی افزود: بسته های تعرفه پرستاری که قبلاً تدوین شده متعلق به گذشته است و با رشد فناوری و تنوع خدمات در مراقبت های پرستاری، انتظار داریم تعداد بسته های تعرفه خدمات پرستاری و همچنین ضریب ریالی افزایش یابد. تعرفه های پرستاری با توجه به نیاز و شرایط امروزی». جامعه افزایش می یابد و نرخ ضریب ریالی تعرفه ها واقعی می شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: نکته دیگری که در نامه سازمان نظام پرستاری به وزیر بهداشت اعلام کردیم این بود که انتظار داریم از سال آینده خدمات پرستاران به صورت موردی و تعرفه ها انجام شود. برای خدمات خود در سیستم HIS بیمارستان ها به نام گروه های دیگر. باید با نام خود پرستاران ثبت شود و منابع درآمدی بین خود پرستاران توزیع شود.

نجاتیان گفت: متاسفانه در حال حاضر دستورالعمل بازتوزیع منابع تعرفه پرستاری توسط معاونی غیر از معاونت پرستاری وزارت بهداشت در حال تدوین است. انتظار داریم با دستور وزیر بهداشت این دستورالعمل توسط معاونت پرستاری تدوین شود، زیرا معاونت پرستاری در قبال پرستاران پاسخگو است، بنابراین این معاونت باید مسئول تدوین آیین نامه توزیع مجدد باشد. منابع تعرفه ای

وی افزود: بر اساس مدلی که به وزارت بهداشت پیشنهاد دادیم، انتظار داریم بین 60 تا 70 درصد از درآمد حق پرستاری به ارائه‌دهنده خدمات پرداخت شود و مابقی بین سایر افراد توزیع شود. به طور غیرمستقیم در این سرویس مشارکت دارند. این موضوع می تواند به شفاف سازی تعرفه های پرستاری کمک کند و از این طریق پرستاران بتوانند کارایی و تعرفه خود را محاسبه کنند.

مدیرعامل سازمان یارستاری گفت: طبق قانون هرگونه تعیین تعرفه پرستاری باید با مشارکت سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران انجام شود و این سازمان بدون توجه به پیشنهادات سازمان نظام پرستاری و سازمان نظام پرستاری، هرگونه مصوبه ای را تعیین خواهد کرد. بدون حضور نماینده این سازمان در شورای عالی بیمه. نمی پذیرد و انتظار داریم نماینده سازمان نظام پرستاری در تصمیم گیری های مربوط به تعرفه های پرستاری حضور داشته باشد.

نجاتیان افزود: مطمئن هستیم در دولت چهاردهم با توجه به اراده قوی رئیس جمهور برای بهینه سازی نظام سلامت و برقراری عدالت در نظام سلامت و بین اقشار مختلف و شخص رئیس جمهور نیز بارها به این موضوع اشاره کرده است. کاهشی در این جهت باشد. باید به تبعیض ها و بی عدالتی ها در پرداخت بین گروه های مختلف رسیدگی شود و پرستاران برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم و ارتقای سلامت جامعه انگیزه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا