علمی و فناوری

پرتاب ماهواره های جدید به زودی | زیرساخت پیام رسان های داخلی تامین شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)وی در حاشیه سفر دو روزه هیات دولت به استان سمنان ضمن اشاره به اولویت های وزارت ارتباطات در سال 1403 به ویژه در حوزه کمک به کسب و کار و تولید بر اساس شعار سال، تاکید کرد: در سال 1403 با هدف کمک به کسب و کار و تولید در سال 1392، در سال 1403 در دستور کار قرار گرفت. گسترش اینترنت پرسرعت فیبر نوری برای کسب و کارها، زیرا امسال یک اولویت را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با اقدامات خوب انجام شده در سراسر کشور شاهد پوشش هفت میلیون خانوار فیبر نوری در کشور بودیم، افزود: این زیرساخت امکان بهره مندی خانواده ها از اینترنت پرسرعت را فراهم می کند.

2.5 میلیون خانوار از فیبر نوری بهره مند هستند

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در ابتدای سال 1402 تعداد کل خانوارهای دارای فیبر نوری در کشور دو میلیون و 500 هزار نفر بوده است، اظهار داشت: در پایان سال 1402 توانستیم این میزان را سه برابر کنیم و به بیش از هفت نفر برسانیم. میلیون خانوار که گام بزرگی در جهت ارتقای کیفیت اینترنت برای خانوارها و مشاغل است.

زارع پور گفت: امسال وزارت ارتباطات در نظر دارد تعداد هفت میلیون خانوار بهره مند از فیبر نوری در کشور را دو برابر کند و به حدود 14 میلیون برساند تا شاهد پوشش اینترنت پرسرعت خوبی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه پوشش فیبر نوری به صورت زمینی در نقاط مختلف کشور اجرا می شود، تصریح کرد: وضعیت فیبر نوری شهرهای مختلف رصد می شود تا ببینیم این طرح به خوبی اجرا می شود.

پرتاب ماهواره های متعدد از پایگاه های استان سمنان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کابینه سیزدهم با اشاره به استقرار بخشی از پایگاه های هوافضا در استان سمنان گفت: امسال پرتاب ماهواره های زیادی از پایگاه های استان خواهیم داشت اما از ابتدا در دولت سیزدهم تاکنون 12 ماهواره پرتاب شده است. .

زارع پور با بیان اینکه تلاش می کنیم امسال رویدادهای فضایی بیشتری داشته باشیم، گفت: سال گذشته درخشان ترین سال در صنعت فضایی کشورمان بود و امسال انشاالله درخشان تر از سال قبل باشیم.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات در تلاش است زیرساخت های لازم را برای پیام رسان های داخلی فراهم کند تا ثبات و توسعه خدمات آنها تضمین شود، تصریح کرد: پیام رسان ها در کشور خصوصی هستند اما دولت در کنار آنها ایستاده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه زیرساخت های مورد نیاز این پیام رسان ها فراهم شده است، گفت: امیدواریم با این زیرساخت ها شاهد حداقل اختلال و قطعی در این پیام رسان های داخلی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا