اخبار سلامت

پذیرش نسخ کاغذی هنگام قطعی اینترنت/نحوه مشاهده نسخ الکترونیک

به گفته گروه اجتماعی آژانس خبری TASNIM ، آژانس بیمه درمانی به سؤالات بیمه شده در مورد کپی الکترونیکی و نحوه استفاده از آن به شرح زیر پاسخ داد:

نسخه الکترونیکی جایگزینی مدرن برای نسخه های کاغذی است که در آن اطلاعات دارویی ، آزمایش و غیره به صورت الکترونیکی ثبت می شود. با استفاده از پلتفرم اینترنت ، سیستم باعث می شود روند مدیریت آسانتر و سریعتر شود. به عبارت دیگر ، با نسخه الکترونیکی ، بیماران نیازی به تهیه جزوه بیمه به پزشک ندارند و پزشک می تواند با استفاده از کد ملی بیمار اطلاعاتی در مورد بیمار دریافت کند و نسخه را به صورت الکترونیکی تجویز کند.

چگونه نسخه الکترونیکی خود را مشاهده کنیم؟ برای مشاهده تاریخچه خدمات و کلیه نسخه های الکترونیک و همچنین کپی نسخه ها و دستورالعمل پزشک ، پس از ورود به پانل شهروندی در سمت راست تاریخچه خدمات کلیه نسخه ها و خدمات ثبت شده به نام بیمه شده ، وارد لینک (https://csp.ihio.gov.ir) شوید. توجه داشته باشید که ورود به صفحه هر شخص فقط با شماره ای به نام فرد امکان پذیر است و تاریخچه استفاده از خدمات برای هر شخص باید توسط پانل فردی بررسی شود.

در صورت بروز خطایی یا اشتباه در نسخه چه باید کرد؟ پزشک شما می تواند نسخه الکترونیکی ثبت شده را تا 72 ساعت ویرایش کند.

آیا تمام مراکز پزشکی و داروخانه ها نسخه الکترونیکی را می پذیرند؟ کلیه مراکز بیمه درمانی موظفند از سیستم های کپی الکترونیکی استفاده کنند.

اگر اینترنت یا سیستم مرکز بهداشت قطع شود چه می شود؟ در شهرهای همه مراکز (پاراکلینیک ، داروخانه) ، پذیرش نسخه های کاغذی فقط در یک زمان قطعی مجاز است. در استان تهران ، مراکز پاراکلینیک موظفند نسخه های کاغذی را بپذیرند ، اما داروخانه ها می توانند نسخه کاغذ را تا 20 ٪ از نسخه پذیرفته شده به دلیل بیمه اینترنتی یا بیمه درمانی قرار دهند.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا