اخبار سلامت

پایگاه های اورژانس بانوان تهران به 20 واحد می رسد

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، یکی از اقداماتی که در سال های اخیر برای تسهیل در روند خدمات رسانی به بیماران و مصدومان حوادث انجام شده، راه اندازی اورژانس بانوان است. اهمیت این موضوع این است که برخی از بیماران زن هنگام مریض یا مصدومیت در مکان هایی مانند استخر، حمام، سالن های ورزشی و … در حضور متخصصان زن احساس راحتی بیشتری می کنند و البته کارشناس فوریت های پزشکی مرد نیز به همراه اعزام می شود. با تیم های اورژانس خانم که به محل حادثه یا منزل بیماران اعزام می شوند تا خانم های اورژانس از نظر انتقال بیمار و … مشکلی نداشته باشند.

محمداسماعیل توکلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، درباره آخرین وضعیت راه اندازی اورژانس زنان اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در این دولت برای توسعه آن تلاش کردیم اورژانس زنان بود. در حال حاضر هفت مرکز اورژانس زنان در تهران داریم و قرار است تا پایان سال 1392 به 20 مرکز برسد.

وی افزود: وزارت بهداشت جذب دانشجوی فوریت های پزشکی دختر را افزایش داده است و در آینده نزدیک از نظر نیروی انسانی زن مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران همچنین از کاهش زمان ورود آمبولانس های اورژانس به تهران از 25 دقیقه به 15 دقیقه خبر داد و گفت: زمان ورود آمبولانس ها به کلانشهر تهران پس از مدت ها به 15 دقیقه رسیده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا