اخبار سلامت

پایش 600 سم در محصولات کشاورزی کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی امروز در همایش روز جهانی ایمنی غذا در مرکز همایش های صدا و سیما با اشاره به اینکه وظیفه سازمان غذا و دارو تامین غذای سالم برای عموم مردم است، گفت: بیان کرد: کنفرانس امروز به توصیه رئیس جمهور است. شهید در مراسم رونمایی از سند ملی امنیت غذایی در آخرین روزهای سال گذشته برگزار شد و بر تامین و دسترسی عموم مردم به غذای سالم تاکید کرد.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت سالانه 600 میلیون نفر به دلیل مصرف مواد غذایی آلوده و مسموم دچار بیماری می شوند که از این تعداد 400 هزار نفر جان خود را از دست می دهند. یکی از عوامل موثر در مرگ و میر ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم، باقیمانده سموم و فلزات سنگین است.

وی ادامه داد: بر اساس نمونه برداری های گسترده از نمک های رنگی و سنتی مشخص شد که 100 درصد این نمک ها آلوده به فلزات سنگین هستند که برای سلامتی فوق العاده مضر هستند.

محمدی گفت: یکی از اقدامات سازمان غذا و دارو تلاش برای اصلاح الگوی مصرف با تنوع بخشی به تولید و افزایش ارزش غذایی محصولات تولیدی مانند تولید نان سبوس دار از سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برنامه سازمان غذا و دارو در صورت تصویب سند برنامه هفتم توسعه، راه اندازی مرکز مسئولان فنی با هدف نظارت گسترده بر واحدهای تولیدی است، اظهار داشت: گواهی مواد غذایی کشاورزی نیز در این سند دنبال می شود.

وی ادامه داد: 450 آزمایشگاه همکار و 63 آزمایشگاه دولتی در سراسر کشور مجهز به دستگاه های آزمایشگاهی پیشرفته با قابلیت پایش 600 سم در محصولات غذایی هستند. ماده غذایی یا ماده اولیه تولید فرآورده های غذایی از مبادی مجاز وارد کشور نمی شود مگر اینکه سلامت آن توسط آزمایشگاه های زیر نظر سازمان غذا و دارو تایید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا