سلامت خانواده

پایش مستمر فلزات سنگین و نیترات ها در محصولات خام کشاورزی

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی با اشاره به برگزاری همایش روز جهانی ایمنی غذا اظهار کرد: علاوه بر پیشبرد برنامه های ایمنی مواد غذایی و با همکاری دبیرخانه معظم له شورای بهداشت و ایمنی غذا و بر اساس تکالیف قانونی برنامه های توسعه، از سال 1391 برنامه پایش باقیمانده آفت کش ها، فلزات سنگین و نیترات ها در محصولات خام کشاورزی انجام و برنامه پایش شاخص های ایمنی در محصولات غذایی و آشامیدنی با جدیت دنبال شده است.

وی افزود: پایش باقیمانده سموم، فلزات سنگین و نیترات ها در محصولات خام کشاورزی با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های ادارات غذا و دارو در سراسر کشور به صورت مستمر انجام می شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در راستای سیاست سازمان غذا و دارو مبنی بر تفویض حداکثر وظایف اجرایی به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، تفویض وظایف سطوح یک تا چهار بر اساس زیرساخت ها. ، ظرفیت ها، امکانات و پرسنل نیروی انسانی، امور اجرایی، تایید صلاحیت مسئولین فنی، ثبت منبع واحدهای تولیدی داخلی، صدور، اصلاح، تمدید پروانه ساخت مواد غذایی و آشامیدنی، نمونه برداری و ترخیص کالاهای اساسی (استراتژیک)، بازرسی واحدهای تولیدی داخلی و صدور گواهی سلامت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا