اخبار سلامت

پایش سموم محصولات کشاورزی پرمصرف

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، مهدی انصاری; مدیرکل آزمایشگاه های سازمان غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با توجه به اینکه تنوع مواد غذایی بیش از سایرین است، میزان عدم انطباق در آزمایشگاه نیز برای این مواد بیشتر است. که اکثرا خام هستند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مسئولیت تامین ایمنی و سلامت، کیفیت و کارایی محصولات بهداشتی را بر عهده دارند، نظارت بر محصولات بهداشتی در سطح عرضه یکی از وظایف قانونی این سازمان است که همیشه در حال اجراست

وی افزود: همچنین نظارت بر محصولات خام کشاورزی سال هاست که به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو محول شده است. با توجه به اینکه سال هاست موضوع نظارت بر محصولات خام کشاورزی در سطح عرضه توسط سازمان غذا و دارو به عنوان یک تکلیف انجام می شود، باید گفت که بیشترین عدم انطباق نمونه های آزمایشگاهی در بخش مواد غذایی عمدتاً مربوط می شود. به عدم انطباق محصولات خام کشاورزی در سطح عرضه.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بین اقلام غذایی بیشترین عدم رعایت مربوط به محصولات خام کشاورزی مانند سبزیجات و میوه های تازه است که بیشتر به دلیل استفاده از سموم کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی موظف به صدور گواهینامه تمامی مزارع و باغات شده است، گفت: در حال حاضر میزان نظارت بر محصولات خام کشاورزی محدود به چند محصول پرمصرف است که توسط سازمان غذا و دارو انجام می شود. در صورت تایید محصولات و البته توسعه آزمایشگاه های خصوصی، می توان محصولات بیشتری را زیر نظر گرفت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا