سلامت خانواده

پایان برنامه هفتم ثبات اقتصادی و کنترل تورم است/ دخالت دولت در کار خودروسازان اشتباه است

گزارش کردن اقتصاد آنلاینمحمد باقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امشب (سه شنبه 31 خرداد) در گفت و گوی ویژه خبری که از شبکه خبر سیما پخش شد، با محوریت برنامه های خود برای ریاست جمهوری گفت: برنامه هفتم عملا آغاز شد. از ابتدای دولت سیزدهم شهید رئیسی. طبیعتا سال اول این دولت مصادف با سال آخر دولت شهید رئیسی بود که مقرر شد برنامه ششم توسعه به مدت دو سال تمدید شود.

وی افزود: زمان زیادی برای برنامه هفتم توسعه چه در مجلس یازدهم و چه در دولت سیزدهم صرف شد که در تدوین لایحه با کار کارشناسی دقیق و پشت سر هم همراه بود. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به هماهنگی مجلس و دولت در تهیه برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که برای نگارش برنامه هفتم انجام شد، ایجاد یک برنامه توسعه بود. هماهنگی دوگانه مجلس و دولت از زمان تدوین لایحه.

با پایان برنامه هفتم شاهد ثبات اقتصادی و کنترل تورم خواهید بود

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در برنامه هفتم توسعه این بود که نقاط ضعف و مشکلات برنامه های گذشته را نداشته باشیم و امروز این طرح دارای ویژگی های منحصر به فردی است. پایان برنامه هفتم اقتصادی ثبات اقتصادی و کنترل تورم در کشور خواهد بود.

وی گفت: بودجه و برنامه برای دولت نیست. زندگی مردم است. ما معتقدیم که این برنامه باید تغییری در زندگی مردم ایجاد کند. معتقدم با این برنامه شاهد ثبات اقتصادی و مهار تورم در کشور خواهیم بود. در دهه گذشته میانگین رشد ما کمتر از یک درصد بوده است. برای رشد اقتصادی باید به بهره وری و سرمایه گذاری نگاه کرد. بهره وری مهمتر از سرمایه گذاری است. ما فرصت هایی در بهره وری داریم که می توانیم روی آنها سرمایه گذاری کنیم.

سهم دولت در ایران خودرو هفت درصد است. با این هفت درصد، دولت صد در صد در سیاست گذاری دخالت می کند. بدهی های زیادی از این مشکل ناشی شده است. دولت هفت درصد مدیرعامل را جایگزین می کند و از پول دولت برای پرداخت بدهی استفاده می کند. در نتیجه هم مردم ناراضی هستند، هم صنایع و هم خودش.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا