سلامت خانواده

پاکسازی داروخانه ها و باشگاه های ورزشی از اقلام قاچاق و غیرمجاز – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم حیدری گفت: با توجه به پیگیری های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری و با توجه به اهمیت موضوع، به تمامی ادارات غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ شد تا سریعاً اقدام کنند. لیست محصولات غیرمجاز محرز به کلیه داروخانه های سرپایی و بستری اطلاع رسانی شود و همکاری لازم جهت اطلاع رسانی و سایر محل های عرضه از جمله باشگاه های ورزشی جهت عدم عرضه محصولات مذکور صورت گیرد.

وی افزود: برهمین اساس ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر برای مبارزه و جلوگیری از قاچاق فرآورده های بهداشتی، بازرسی های ویژه ای در راستای مبارزه و جلوگیری از فروش محصولات بهداشتی قاچاق و غیرمجاز اجرا می شود.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: عناوین محصولات غیرمجاز شامل اقلام دارویی، مکمل، شیرخشک و تجهیزات پزشکی بدون شناسه رهگیری و برچسب اصالت، مکمل های خارجی بدون فارسی است. نویسندهلیست 43 برند مکمل ورزشی غیر مجاز اعلام شده توسط سندیکای مربوطه، کلیه لوازم آرایشی و عطریات وارداتی بدون برچسب اصالت، کلیه لوازم آرایشی و عطریات تولید شده فقط در مناطق آزاد بدون شناسه و برچسب اصالت و محصولات بهداشتی غیر مجاز موجود در وب سایت سازمان غذا و دارو به آدرس fda.gov.ir/fake.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا