اخبار سلامت

ویزیت 4400 زائر اربعین توسط متخصصان طب ایرانی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، نفیسه حسینی یکتا گفت: مقدمات خدمات رسانی به زائران اربعین از ماه ها قبل آغاز شده است که از جمله آنها می توان به حضور در جلسات متعدد ستاد اربعین و کمیته بهداشت و درمان، مکاتبه با دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اشاره کرد. اعلام دعوتنامه ها وی برای حضور متخصصان در مراسم اربعین، برگزاری جلسات توجیهی ویژه تیم اعزامی، تهیه و چاپ بنرهای مرکز تاسیس شده و همچنین حضور در کنگره بین المللی اربعین اشاره کرد.

وی افزود: امسال خدمات طب ایرانی شامل ویزیت متخصصان طب ایرانی، ماساژ، حجامت، حجامت، سوجوک و طب سوزنی در دو مرکز طب ایرانی در عمود 833 و 1325 به زائران اربعین ارائه شد که 31 پزشک متخصص طب ایرانی بودند. ، 9 ماسور نر. (ماساژ) و 13 ماساژور خانم، 8 نفر تریاژ، 2 نفر رسانه، 11 نفر پرسنل داروخانه شامل 2 متخصص داروخانه سنتی و 8 نفر اداری مشغول به کار بودند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و متمم وزارت بهداشت با بیان اینکه از پنجم مرداد تا دوم شهریور 1403 حدود 4 هزار و 414 ویزیت پزشک متخصص ایرانی انجام شده است، ادامه داد: بیشترین علت مراجعه بعد از علائم اسکلتی و عضلانی است. ، بیماری های تنفسی و گوارشی و دریافت خدمات ماساژ.

حسینی یکتا ادامه داد: علاوه بر خدمات طب ایرانی در روند درمان، به بیش از 15 هزار نفر در زمینه طب ایرانی مشاوره داده شده است. همچنین امسال یک دوره آموزشی 6 ساعته برای پزشکان موکب طب ایرانی و همچنین آموزش بیش از 10 دانشجوی عراقی دانشگاه علوم پزشکی برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و متمم وزارت بهداشت به ضرورت آموزش زائران زیارت اربعین برای پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماری ها و تهیه و توزیع توصیه های جامع طب ایرانی در قالب اشاره کرد. کتاب زیارت سلامت و بروشور ویژه زائران و موکب ها و همچنین تهیه تعدادی موشن گرافیک توصیه های طب ایرانی را در موضوعات گرمازدگی، تاول پا، بیماری های گوارشی، بیماری های تنفسی، بیماری های مفصلی و گرفتگی عضلات

حسینی یکتا افزود: 20 هزار قلم داروی ایرانی برای پیشگیری و کمک به درمان بیماری های شایع در سفر اربعین از جمله اسهال و استفراغ، رفلاکس، گرمازدگی، کنترل تشنگی، عفونت های تنفسی و ادراری، زنان، نفخ، سوء هاضمه، درد مفاصل و عضلانی، سرفه خلط خشک و غیر عفونی، خشکی دهان، عرق سوزان تجویز و در پایه ها توزیع شد.

وی خدمت به زائران کربلای معلی را افتخاری برای حوزه سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد با هموار شدن شرایط در سال های آینده بتوانیم خدمات گسترده تر و بهتری به زائران اباعبدالله ارائه کنیم. الحسین (ع).

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا