سلامت خانواده

ویروس آبله کشور همسایه ایران را در حالت آماده باش قرار داد

نشست فوق‌العاده ستاد فرماندهی و عملیات ملی کمیته ملی مقاومت امروز به ریاست شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد.

مقامات وزارت بهداشت پاکستان 11 مورد ابتلا به آبله میمون در این کشور را تایید کرده اند، اما گفته اند که وضعیت مانند شیوع ویروس کرونا نیست.

نخست وزیر پاکستان گفت: پس از اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی، دولت اسلام آباد نیز این وضعیت را دنبال می کند و روند نظارت بر مرزهای زمینی و هوایی را تشدید می کند.

در نشست مقامات پاکستانی ضمن تاکید بر تقویت روش های شناسایی موارد مشکوک ویروس آبله میمون، مقرر شد تجهیزات پزشکی مربوط به آزمایش افراد در فرودگاه ها از جمله مسافران بازگشت از خاورمیانه ارائه شود.

هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی برای دومین بار در دو سال گذشته به دلیل شیوع آبله میمون وضعیت اضطراری بین المللی بهداشت عمومی اعلام کرد.

آبله میمون قبلاً در ماه می 2022 در سطح جهانی شیوع پیدا کرده بود و سازمان بهداشت جهانی از جولای 2022 تا می 2023 وضعیت اضطراری اعلام کرد. در این مدت حدود 90000 مورد آبله میمون شناسایی شد که حدود 140 نفر را به کام مرگ کشاند.

آبله میمون یک بیماری عفونی است که ویروس آن از حیوانات آلوده به انسان منتقل می شود و از طریق تماس فیزیکی نزدیک بین انسان نیز قابل انتقال است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا