سلامت خانواده

ویتامین D شما را از این اختلال روانی نجات می دهد

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D با افزایش 14 درصدی میزان افسردگی و افزایش قابل توجهی در میزان خودکشی مرتبط است. شواهد نشان می دهد که دریافت سطوح کافی ویتامین D نقش مثبتی در پیشگیری از افزایش خطر افسردگی یا تشدید علائم افسردگی دارد.

بسیاری از افرادی که با اختلال عاطفی فصلی (SAD) دست و پنجه نرم می کنند، اغلب سطح ویتامین D پایینی دارند. ارتباط منطقی بین سطوح پایین ویتامین D و اختلال عاطفی فصلی (SAD) وجود دارد، زیرا اغلب در فصل زمستان که علائم این اختلال شروع می شود، نور خورشید کمتر می شود و گفته می شود که نور خورشید یکی از منابع اصلی ویتامین است. د- قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید برای دریافت ویتامین D مورد نیاز باعث افزایش انرژی و بهبود خلق و خو می شود.

طبق شواهد، پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، میزان بتا اندورفین افزایش می یابد که باعث ایجاد احساسات خوب در فرد می شود. بنابراین کسانی که احساس افسردگی می کنند باید بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند تا ویتامین D بیشتری دریافت کنند همچنین برای جبران کمبود این ویتامین باید از منابع غنی ویتامین D یا مکمل های آن استفاده کرد.

منبع: ناتالیست

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا