سلامت خانواده

ویتامین D را از این غذاها دریافت کنید / 5 غذای غنی از ویتامین D

به گزارش خبرآنلاین، مقدار ویتامین D مورد نیاز برای بزرگسالان 600-800 واحد بین المللی در روز است. اگرچه غذاهای زیادی وجود ندارد که به طور طبیعی حاوی ویتامین D باشد، در اینجا برخی از منابع غنی این ویتامین آورده شده است:

۱) تخم مرغ

تخم مرغ، به خصوص زرده، منبع خوبی از پروتئین است و می تواند به تامین مقدار زیادی از مواد مغذی مهم از جمله سلنیوم، ویتامین های B12 و D، فسفر و ریبوفلاوین کمک کند. دو عدد تخم مرغ بزرگ 17 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تامین می کند.

۲) شیر بادام

یک فنجان شیر بادام ۲۶ درصد از نیاز روزانه به ویتامین D را تامین می کند همچنین شیر بادام برای تنظیم قند خون، سلامت پوست و تقویت بینایی مفید است.

3) قارچ

یک فنجان قارچ پخته شده 5 درصد از نیاز روزانه به ویتامین D را تامین می کند. قارچ هایی که در نور خورشید رشد می کنند ویتامین D بیشتری در خود دارند.

4) جگر گاو

جگر گاو منبع اصلی ویتامین B12 است و همچنین ویتامین D کافی برای بدن فراهم می کند. 100 گرم جگر گاو مسئول 9 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین D است.

۵) روغن ماهی

مصرف یک قاشق چای خوری روغن ماهی حدود 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین D را تامین می کند، همچنین روغن ماهی به کاهش درد بیماران آرتریت، مدیریت فشار خون و کنترل کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

منابع: hsph.harvard، verywellhealth

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا