سلامت خانواده

ویتامین هایی که کمبود آنها باعث ریزش مو می شود

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ برخی از افراد همیشه از ریزش موی خود شکایت دارند؛ اما باید بدانند که دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد. استرس، دیابت، عوامل ژنتیکی و افزایش سن از عوامل ریزش مو هستند.

گاهی ممکن است ریزش مو به دلیل عوامل خارجی نباشد، بلکه به دلیل رژیم غذایی اشتباه باشد. پس باید توجه داشته باشید که اگر موهای شما بی دلیل در حال ریزش است، نشان دهنده این است که بدن شما از نظر برخی مواد مغذی دچار سوء تغذیه شدید است. بنابراین برای جلوگیری از ریزش مو باید ویتامین ها و مواد غذایی ضد ریزش مو را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

در ادامه این مقاله توصیه های تغذیه ای را برای جلوگیری از ریزش مو برای شما آماده کرده ایم.

کمبود این ویتامین ها باعث ریزش مو می شود

ویتامین ها و مواد معدنی زیادی وجود دارد که موهای ما برای سالم بودن و رشد مناسب بدون ریزش به آنها نیاز دارند. این ویتامین ها عبارتند از:

ویتامین A
ما اغلب فکر می کنیم که ویتامین A برای چشم مهم است. با این حال، این ویتامین برای سلامت موهای ما نیز مهم است. زیرا این ویتامین در تولید سبوم نقش دارد و همچنین به رشد مو کمک می کند و به مرطوب نگه داشتن پوست سر کمک می کند.

ویتامین B
تمام ویتامین های B برای رشد مو ضروری هستند. با این حال، بیوتین، به ویژه، ممکن است برای برخی افراد مهم تر باشد. بیوتین به انتقال مواد مغذی در سراسر بدن کمک می کند و همچنین ممکن است به انتقال مواد مغذی به پوست سر کمک کند.

ویتامین C
ویتامین C که دارای خواص آنتی اکسیدانی است می تواند از موها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند. برای ساخت کلاژن به ویتامین C نیاز داریم. کلاژن یک بلوک ساختمانی مهم است که در موهای ما یافت می شود.

ویتامین D
ویتامین D که برای ایمنی همه ما مهم است، برای رشد مو نیز مهم است. سطوح پایین ویتامین D با مقادیر زیادی ریزش مو مرتبط است. سطوح پایین ویتامین D با آلوپسی، یک مشکل ایمنی که باعث ریزش موی موضعی می شود، مرتبط است.

ویتامین E
درست مانند ویتامین C، ویتامین E نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث رشد مو می شود. مهم است. مصرف ویتامین E ارتباط مستقیمی با افزایش رشد مو دارد.

روی یا روی
روی نیز مانند ویتامین D با ریزش مو مرتبط است. این ماده معدنی هم در رشد و هم در ترمیم بافت مو نقش دارد. با این حال، باید از مصرف بیش از حد روی همراه با مکمل ها خودداری کنید. زیرا روی بیش از حد نیز با ریزش مو مرتبط است.

هستند
کمبود آهن یکی از انواع کم خونی است. یکی از علائم کم خونی ریزش مو است. آهن در انتقال اکسیژن گلبول قرمز نقش دارد. در حالی که آهن را می توان از منابع گیاهی نیز تهیه کرد. آهن موجود در آنها ممکن است به اندازه آهن منابع حیوانی توسط بدن جذب نشود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا