سلامت خانواده

وقتی خورشید به بدن می تابد ویتامین D از کجا جذب می شود؟/ عوارض جدی کمبود ویتامین D

به گزارش خبرآنلاین، اینطور نیست که ویتامین ها قبل از شیوع ویروس کرونا مهم نبودند، بلکه بعد از همه گیری کووید 19، نام انواع ویتامین ها رایج شد، به خصوص ویتامین D، ویتامینی که قرار بود باعث افزایش مصرف شود. دکتر محمد هاشمی به خبرآنلاین می‌گوید: مقاومت بدن در برابر ویروسی که در سراسر جهان منتشر شده بود، اما به نظر می‌رسد وظیفه اصلی ویتامین D چیز دیگری است، ویتامینی که قرار است استخوان‌ها را قوی‌تر کند.

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران بیان می کند: وظیفه اصلی ویتامین D در بدن اختلال در متابولیسم استخوان است، یعنی کمبود ویتامین D منجر به پوکی استخوان می شود.

وی درباره علائم کمبود ویتامین D در بدن می گوید: کمبود این ویتامین معمولاً هیچ علامتی ندارد، اما باعث درد مفاصل و سفتی عضلات می شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که منبع اصلی تامین ویتامین D چیست، می گوید: منبع اصلی تامین ویتامین D نور مستقیم خورشید است، برای تامین ویتامین مورد نیاز بدن حدود 20 دقیقه تابش نور خورشید روی هر دو ساعد کافی است. “

وی در مورد مصرف مکمل های ویتامین D به صورت خودسرانه می گوید: چون نمی توانیم بدون آزمایش میزان کمبود ویتامین D را در بدن مشخص کنیم، بهتر است خود به خود از ویتامین D استفاده نکنیم، زیرا مصرف بیش از حد نیاز ویتامین D باعث مسمومیت می شود. “

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا